Recitale
(1) Cotele de pescuit pentru anul 2020 au fost stabilite prin: — Regulamentul (UE) 2018/2025 al Consiliului (2), — Regulamentul (UE) 2019/1838 al Consiliului (3), — Regulamentul (UE) 2019/2236 al Consiliului (4) și — Regulamentul (UE) 2020/123 al Consiliului (5).
(2) Cotele de pescuit pentru anul 2021 au fost stabilite prin: — Regulamentul (UE) 2020/1579 al Consiliului (6), — Regulamentul (UE) 2021/90 al Consiliului (7), — Regulamentul (UE) 2021/91 al Consiliului (8) și — Regulamentul (UE) 2021/92 al Consiliului (9).
(3) În temeiul articolului 105 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009, atunci când Comisia stabilește că un stat membru a depășit cotele de pescuit care i-au fost alocate, aceasta trebuie să opereze deduceri din viitoarele cote de pescuit ale statului membru respectiv.
(4) La articolul 105 alineatele (2) și (3) din Regulamentul (CE) nr. 1224/2009 se prevede că aceste deduceri trebuie operate în anul sau anii următori, aplicând factorii de multiplicare stabiliți la alineatele menționate.
(5) Anumite state membre și-au depășit cotele de pescuit pentru anul 2020. Este deci oportun să se opereze deduceri din cotele de pescuit care le-au fost alocate pentru 2021 și, după caz, pentru anii următori, pentru stocurile din care s-a pescuit excesiv.
(6) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/1247 al Comisiei (10) și Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/2006 al Comisiei (11) prevăd deduceri din cotele de pescuit pentru anumite state membre și specii pentru anul 2020. Cu toate acestea, în cazul anumitor state membre, deducerile care trebuiau aplicate pentru unele specii erau mai mari decât cotele respective disponibile pentru 2020 și, prin urmare, nu au putut fi operate în întregime în anul în cauză. Pentru a se garanta că în astfel de cazuri se deduce cantitatea totală pentru stocurile respective, cantitățile rămase trebuie luate în considerare la stabilirea deducerilor pentru 2021 și, după caz, din cotele ulterioare.
(7) În 2019, Portugalia și-a depășit cota pentru ton alb în Oceanul Atlantic, la nord de 5° N (ALB/AN05N). Deducerea de 1 271,026 tone care a rezultat în urma acestei depășiri a cotelor de pescuit a fost aplicabilă în 2020. La cererea Portugaliei, deducerea corespunzătoare a fost repartizată egal pe o perioadă de doi ani (2020 și 2021). Prin Regulamentul (UE) 2020/1247, prima jumătate a deducerii, și anume 635,513 tone, a fost operată din cota Portugaliei pentru 2020. Prin urmare, cantitatea rămasă de 635,513 tone trebuie să fie dedusă din cota Portugaliei pentru 2021.
(8) În ceea ce privește uva din diviziunile ICES 2a și 3a și din subzona ICES 4, având în vedere faptul că, în 2020, Danemarca și-a depășit capturile totale admisibile în apele Uniunii din zona de gestionare 2r definită în anexa III la Regulamentul (UE) 2020/123, este necesar să se opereze deduceri. În 2021, s-au autorizat capturi minime de uvă în apele respective pentru a se monitoriza abundența uvei. Totuși, cu aceste deduceri este imposibil să se mențină sistemul de monitorizare (12) recomandat de Consiliul Internațional pentru Explorarea Apelor Maritime (ICES) pentru a gestiona uva. Prin urmare, deducerile pentru cotele depășite de Danemarca în 2020 în zona de gestionare 2r trebuie să fie operate din zona de gestionare a uvei 3r în 2021.
(9) Deducerile din cotele de pescuit, astfel cum sunt prevăzute în prezentul regulament, trebuie să se aplice fără a aduce atingere deducerilor aplicabile cotelor Spaniei din 2021 în temeiul Regulamentului de punere în aplicare (UE) nr. 185/2013 al Comisiei (13).
(10) Deoarece cotele de pescuit sunt exprimate în tone, depășirile acestora cu cantități mai mici de o tonă nu trebuie luate în considerare,