Începe proba gratuită

Regulament 2026/524 · CELEX 32026R0524

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2026/524 al Comisiei din 11 martie 2026 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2023/2834 în ceea ce privește stabilirea prețurilor reprezentative în sectorul cărnii de pasăre și în cel al ouălor, precum și pentru ovalbumină și a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2020/1988 în ceea ce privește gestionarea contingentelor tarifare de import conform principiului primul sosit, primul servit și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1484/95

Data act
11.03.2026
Intrare in vigoare
01.04.2026
Jurnalul Oficial UE
oj:L_202600524
Status
In vigoare
aplicare a legislației UE carne de pasăre comerț agricol controlul calității produselor agricole cotă tarifară import (UE) organizarea comună a pieței ouă preț reprezentativ produse proteice

Recitale

(1) Regulamentul (CE) nr. 1484/95 al Comisiei (2) stabilește normele de aplicare a sistemului de drepturi de import suplimentare și de fixare a prețurilor reprezentative în sectoarele cărnii de pasăre și ouălor și pentru albumina din ouă.

(2) Pentru a se îmbunătăți coerența, transparența și accesibilitatea dreptului Uniunii și în conformitate cu obiectivele unei mai bune legiferări, este oportun să se raționalizeze cadrul de reglementare prin integrarea dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 1484/95 în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/2834 al Comisiei (3). Această abordare urmărește să reducă numărul total de acte juridice în vigoare, să elimine suprapunerile și să asigure o aplicare mai coerentă a normelor Uniunii în toate sectoarele. Încorporarea dispozițiilor sectoriale într-un cadru orizontal contribuie la simplificarea și raționalizarea acquis-ului, menținând, în același timp, drepturile și obligațiile materiale ale părților interesate și asigurând continuitatea și securitatea juridică.

(3) În cadrul negocierilor comerciale multilaterale din Runda Uruguay, a fost deschis un contingent tarifar pentru carnea de vită congelată. Contingentul a fost împărțit în două, cu definiții diferite pentru fiecare parte, o parte pentru carnea de vită congelată destinată prelucrării ca produse A și o parte pentru carnea de vită congelată destinată prelucrării ca produse B. Raportul dintre conținutul de apă și conținutul de proteine al produselor B a fost definit mai întâi în Regulamentul (CE) nr. 1977/95 al Comisiei (4). Acest raport apă/proteine a fost păstrat în definiția produselor B, dar a fost formulat diferit în regulamentele care au urmat regulamentului respectiv.

(4) Prin urmare, este oportun să se precizeze raportul corect în Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/1988 al Comisiei (5).

(5) Prin urmare, este necesar ca Regulamentele de punere în aplicare (UE) 2023/2834 și (UE) 2020/1988 să fie modificate în consecință.

(6) Regulamentul (CE) nr. 1484/95 trebuie abrogat.

(7) Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru organizarea comună a piețelor agricole,

Articolul 1

Modificări ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2023/2834

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/2834 se modifică după cum urmează: 1. Titlul se înlocuiește cu următorul text: „Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/2834 al Comisiei din 10 octombrie 2023 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European și al Consiliului în ceea ce privește importurile din sectorul orezului, cel al cerealelor, cel al zahărului, cel al hameiului, cel al cărnii de pasăre și cel al ouălor, precum și pentru ovalbumină”. 2. Se introduce următorul capitol 4a: „CAPITOLUL 4a CARNE DE PASĂRE ȘI OUĂ ȘI OVALBUMINĂ Articolul -43a Taxe la import (1) Taxele suplimentare la import menționate la articolul 182 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 și la articolul 5 din Regulamentul (UE) nr. 510/2014 al Parlamentului European și al Consiliului (*1), denumite în continuare „taxe suplimentare”, se aplică produselor încadrate la codurile NC enumerate în anexa XVII la prezentul regulament pentru care se stabilesc prețuri reprezentative în conformitate cu articolul -43b. (2) Prețurile de declanșare corespunzătoare menționate la articolul 182 alineatul (1) primul paragraf litera (a) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 și la articolul 5 alineatul (1) primul paragraf litera (a) din Regulamentul (UE) nr. 510/2014 sunt stabilite în anexa XVII la prezentul regulament. Articolul -43c Dispoziții privind dovezile, garanția, eliberarea garanției și recuperarea taxelor la import (1) Taxa suplimentară pentru carnea de pasăre și ouă și pentru ovalbumină se stabilește pe baza prețului de import CIF (cost, asigurare și navlu) al transportului în cauză, în conformitate cu articolul -43d. (2) Dacă prețul CIF de import pentru 100 kg dintr-un transport este mai mare decât prețul reprezentativ aplicabil prevăzut la articolul -43b alineatul (1), importatorul prezintă autorităților competente ale statului membru importator cel puțin următoarele dovezi: (a) contractul de cumpărare al transportului sau orice alt document echivalent; (b) contractul de asigurare pentru transport; (c) factura aferentă transportului; (d) certificatul de origine (dacă este cazul) aferent transportului; (e) contractul de transport aferent transportului (f) și, în cazul transportului maritim, conosamentul transportului. (3) În cazul menționat la alineatul (2), importatorul constituie garanția menționată la articolele 89, 90 și 195 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, egală cu diferența dintre cuantumul taxei la import suplimentare calculat pe baza prețului reprezentativ aplicabil produsului în cauză și cuantumul taxei la import suplimentare calculat pe baza prețului CIF de import al transportului în cauză. (4) Importatorul dispune de două luni de la vânzarea produselor în cauză, sub rezerva unei limite de nouă luni de la data acceptării declarației de punere în liberă circulație, pentru a dovedi că transportul a fost comercializat în condiții care confirmă corectitudinea prețurilor menționate la alineatul (2). Nerespectarea oricăruia dintre aceste două termene-limită atrage după sine pierderea garanției constituite. În urma unei cereri a importatorului, justificată corespunzător, autoritățile competente pot însă prelungi termenul-limită de nouă luni cu maximum trei luni. Garanția constituită este eliberată în măsura în care dovada condițiilor de comercializare furnizată este satisfăcătoare pentru autoritățile vamale. În caz contrar, garanția se reține, cu titlu de plată a taxelor suplimentare. (5) Dacă, în urma unei verificări, stabilesc că cerințele din prezentul articol nu au fost îndeplinite, autoritățile competente recuperează taxele datorate, în conformitate cu articolul 105 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013. Cuantumul taxelor care trebuie recuperat sau care rămâne de recuperat include dobânda calculată de la data la care mărfurile au fost puse în liberă circulație și până la data recuperării. Rata dobânzii aplicată este cea în vigoare pentru operațiunile de recuperare în conformitate cu dreptul național. Articolul -43d Calcularea taxei la import suplimentare menționate la articolul -43a Atunci când diferența dintre prețul de declanșare în cauză menționat la articolul -43a alineatul (2) și prețul CIF la import al transportului în cauză: (a) este de maximum 10 % din prețul de declanșare, nu se impune nicio taxă suplimentară; (b) este mai mare de 10 %, dar de maximum 40 % din prețul de declanșare, taxa suplimentară este egală cu 30 % din cuantumul cu care diferența depășește 10 %; (c) este mai mare de 40 %, dar de maximum 60 % din prețul de declanșare, taxa suplimentară este egală cu 50 % din cuantumul cu care diferența depășește 40 %, plus taxa suplimentară permisă la litera (b); (d) este mai mare de 60 %, dar de maximum 75 %, taxa suplimentară este egală cu 70 % din cuantumul cu care diferența depășește 60 % din prețul de declanșare, plus taxele suplimentare permise la literele (b) și (c); (e) este mai mare de 75 % din prețul de declanșare, taxa suplimentară este egală cu 90 % din cuantumul cu care diferența depășește 75 %, plus taxele suplimentare permise la literele (b), (c) și (d). Articolul -43e Scutire de taxe suplimentare Taxele suplimentare nu se aplică în cazul importurilor efectuate în temeiul Regulamentelor de punere în aplicare (UE) 2020/761 (*2) și (UE) 2020/1988 (*3) ale Comisiei. (*1) Regulamentul (UE) nr. 510/2014 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 aprilie 2014 de stabilire a regimului comercial aplicabil anumitor mărfuri rezultate din transformarea produselor agricole și de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 1216/2009 și (CE) nr. 614/2009 ale Consiliului (JO L 150, 20.5.2014, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/510/oj)." (*2) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/761 al Comisiei din 17 decembrie 2019 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentelor (UE) nr. 1306/2013, (UE) nr. 1308/2013 și (UE) nr. 510/2014 ale Parlamentului European și ale Consiliului în ceea ce privește sistemul de gestionare a contingentelor tarifare pe bază de licențe (JO L 185, 12.6.2020, p. 24, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2020/761/oj)." (*3) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/1988 al Comisiei din 11 noiembrie 2020 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentelor (UE) nr. 1308/2013 și (UE) nr. 510/2014 ale Parlamentului European și ale Consiliului în ceea ce privește gestionarea contingentelor tarifare de import conform principiului «primul sosit, primul servit» (JO L 422, 14.12.2020, p. 4, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2020/1988/oj).” " 3. Se adaugă o nouă anexă, și anume anexa XVII, al cărei text figurează în anexa la prezentul regulament.

Articolul 2

Modificarea Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2020/1988

La articolul 18 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2020/1988, alineatul (2) se înlocuiește cu următorul text: „(2) În sensul prezentului regulament, un «produs B» în cadrul contingentelor tarifare cu numerele de ordine 09.0163 și 09.0164 înseamnă un produs prelucrat care conține carne de vită, altul decât produsele menționate la litera (a) din partea XV din anexa I la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 sau produsele menționate la alineatul (1) din prezentul articol. Un produs prelucrat încadrat la codul NC 0210 20 90 care a fost uscat sau afumat în așa fel încât culoarea și consistența cărnii proaspete au dispărut complet și care prezintă un raport apă/proteine de maximum 3,2:1 este considerat, de asemenea, a fi un produs B.”

Articolul 4

Intrare în vigoare

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.