Începe proba gratuită

Regulament 2026/1928 · CELEX 32026R1928

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2026/1928 al Comisiei din 7 august 2026 de instituire a unei taxe compensatorii definitive la importurile de anumite materiale țesute și/sau cusute din fibre de sticlă originare din Republica Populară Chineză și din Republica Arabă Egipt, astfel cum a fost extinsă la importurile transportate pe instalații offshore, la importurile expediate din Regatul Maroc, indiferent dacă au fost sau nu declarate ca fiind originare din Regatul Maroc, și la importurile expediate din Turcia, indiferent dacă au fost sau nu declarate ca fiind originare din Turcia, în urma unei reexaminări efectuate în perspectiva expirării măsurilor în temeiul articolului 18 din Regulamentul (UE) 2016/1037 al Parlamentului European și al Consiliului

Data act
07.08.2026
Intrare in vigoare
11.08.2026
Jurnalul Oficial UE
oj:L_202601928
Status
In vigoare
China Egipt fibră de sticlă import (UE) Maroc produs original taxă compensatorie Turcia

Articolul 1

(1) Se instituie o taxă compensatorie definitivă asupra importurilor de materiale țesute și/sau cusute din semitorturi și/sau fire din fibră de sticlă cu filament continuu, cu sau fără alte elemente, cu excepția produselor impregnate sau preimpregnate (pre-preg) și cu excepția țesăturilor cu ochiuri deschise cu o dimensiune a ochiului mai mare de 1,8 mm atât în lungime, cât și în lățime și cu o greutate mai mare de 35 g/m2, încadrate în prezent la codurile NC ex 7019 61 00 , ex 7019 62 10 , ex 7019 62 90 , ex 7019 63 00 , ex 7019 64 00 , ex 7019 65 00 , ex 7019 66 00 , ex 7019 69 10 , ex 7019 69 90 și ex 7019 90 00 (codurile TARIC 7019 61 00 81, 7019 61 00 83, 7019 61 00 84, 7019 62 10 81, 7019 62 10 83, 7019 62 10 84, 7019 62 90 81, 7019 62 90 83, 7019 62 90 84, 7019 63 00 81, 7019 63 00 83, 7019 63 00 84, 7019 64 00 81, 7019 64 00 83, 7019 64 00 84, 7019 65 00 81, 7019 65 00 83, 7019 65 00 84, 7019 66 00 81, 7019 66 00 83, 7019 66 00 84, 7019 69 10 81, 7019 69 10 83, 7019 69 10 84, 7019 69 90 81, 7019 69 90 83, 7019 69 90 84, 7019 90 00 81, 7019 90 00 83 și 7019 90 00 84) și originare din Republica Populară Chineză și din Republica Arabă Egipt. (2) Se stabilește după cum urmează nivelul taxei compensatorii definitive aplicabile prețului net franco frontiera Uniunii, înainte de vămuire, pentru produsul descris la alineatul (1), fabricat de următoarele societăți: Țara de origine Societatea Taxa compensatorie (%) Codul adițional TARIC Republica Populară Chineză Jushi Group Co. Ltd; Zhejiang Hengshi Fiberglass Fabrics Co. Ltd; Taishan Fiberglass Inc. 30,7 C531 PGTEX China Co. Ltd; Chongqing Tenways Material Corp. 17,0 C532 Alte societăți care au cooperat atât la investigația antisubvenție inițială, cât și la investigația antidumping inițială, enumerate în anexa I 24,8 A se vedea anexa I Alte societăți care au cooperat la investigația antidumping inițială, dar nu au cooperat la investigația antisubvenție inițială, enumerate în anexa II 30,7 A se vedea anexa II Toate celelalte importuri originare din Republica Populară Chineză 30,7 C999 Republica Arabă Egipt Jushi Egypt For Fiberglass Industry S.A.E; Hengshi Egypt Fiberglass Fabrics S.A.E 10,9 C533 Toate celelalte importuri originare din Republica Arabă Egipt 10,9 C999 (3) Taxa compensatorie definitivă aplicabilă importurilor originare din Republica Populară Chineză menționată la alineatul (2) se extinde la importurile de materiale țesute și/sau cusute din semitorturi și/sau fire din fibră de sticlă cu filament continuu, cu sau fără alte elemente, cu excepția produselor impregnate sau preimpregnate (pre-preg) și cu excepția țesăturilor cu ochiuri deschise cu o dimensiune a ochiului mai mare de 1,8 mm atât în lungime, cât și în lățime și cu o greutate mai mare de 35 g/m2 expediate din Maroc, indiferent dacă sunt sau nu declarate ca fiind originare din Maroc (codurile TARIC 7019 61 00 81, 7019 62 10 81, 7019 62 90 81, 7019 63 00 81, 7019 64 00 81, 7019 65 00 81, 7019 66 00 81, 7019 69 10 81, 7019 69 90 81 și 7019 90 00 81). Taxa extinsă este taxa compensatorie aplicabilă pentru „toate celelalte importuri originare din Republica Populară Chineză”. (4) Taxa compensatorie definitivă aplicabilă importurilor originare din Republica Populară Chineză și din Republica Arabă Egipt menționată la alineatul (2) se extinde la importurile de materiale țesute și/sau cusute din semitorturi și/sau fire din fibră de sticlă cu filament continuu, cu sau fără alte elemente, cu excepția produselor impregnate sau preimpregnate (pre-preg) și cu excepția țesăturilor cu ochiuri deschise cu o dimensiune a ochiului mai mare de 1,8 mm atât în lungime, cât și în lățime și cu o greutate mai mare de 35 g/m2 expediate din Turcia, indiferent dacă sunt sau nu declarate ca fiind originare din Turcia (codurile TARIC 7019 61 00 83, 7019 62 10 83, 7019 62 90 83, 7019 63 00 83, 7019 64 00 83, 7019 65 00 83, 7019 66 00 83, 7019 69 10 83, 7019 69 90 83 și 7019 90 00 83), cu excepția celor produse de societățile enumerate mai jos: Țara Societatea Codul adițional TARIC Turcia Saertex Turkey Tekstil Ltd. Şti. C115 Turcia Sonmez Asf Iplik Dokuma Ve Boya San Tic A. Ş. C116 Turcia Telateks Tekstil Ürünleri Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi Telateks Dış Ticaret ve Kompozit Sanayi Anonim Şirketi C117 Turcia Fibroteks Dokuma Sanayi Ve Ticaret AS 899G Taxa extinsă este taxa compensatorie aplicabilă pentru „toate celelalte importuri originare din Republica Populară Chineză”. (5) Taxa compensatorie definitivă aplicabilă importurilor originare din Republica Populară Chineză și din Republica Arabă Egipt menționată la alineatul (2) se extinde la importurile de materiale țesute și/sau cusute din semitorturi și/sau fire din fibră de sticlă cu filament continuu, cu sau fără alte elemente, cu excepția produselor impregnate sau preimpregnate (pre-preg) și cu excepția țesăturilor cu ochiuri deschise cu o dimensiune a ochiului mai mare de 1,8 mm atât în lungime, cât și în lățime și cu o greutate mai mare de 35 g/m2 (codurile TARIC 7019 61 00 81, 7019 61 00 83, 7019 61 00 84, 7019 62 10 81, 7019 62 10 83, 7019 62 10 84, 7019 62 90 81, 7019 62 90 83, 7019 62 90 84, 7019 63 00 81, 7019 63 00 83, 7019 63 00 84, 7019 64 00 81, 7019 64 00 83, 7019 64 00 84, 7019 65 00 81, 7019 65 00 83, 7019 65 00 84, 7019 66 00 81, 7019 66 00 83, 7019 66 00 84, 7019 69 10 81, 7019 69 10 83, 7019 69 10 84, 7019 69 90 81, 7019 69 90 83, 7019 69 90 84, 7019 90 00 81, 7019 90 00 83 și 7019 90 00 84), care sunt reexportate în sensul Codului vamal al Uniunii către o insulă artificială, o instalație fixă sau plutitoare sau către orice altă structură aflată pe platoul continental al unui stat membru sau în zona economică exclusivă declarată de un stat membru în temeiul UNCLOS. (6) Taxa compensatorie definitivă aplicabilă importurilor originare din Republica Populară Chineză și din Republica Arabă Egipt menționată la alineatul (2) se extinde la importurile de materiale țesute și/sau cusute din semitorturi și/sau fire din fibră de sticlă cu filament continuu, cu sau fără alte elemente, cu excepția produselor impregnate sau preimpregnate (pre-preg) și cu excepția țesăturilor cu ochiuri deschise cu o dimensiune a ochiului mai mare de 1,8 mm atât în lungime, cât și în lățime și cu o greutate mai mare de 35 g/m2 (codurile TARIC 7019 61 00 81, 7019 61 00 83, 7019 61 00 84, 7019 62 10 81, 7019 62 10 83, 7019 62 10 84, 7019 62 90 81, 7019 62 90 83, 7019 62 90 84, 7019 63 00 81, 7019 63 00 83, 7019 63 00 84, 7019 64 00 81, 7019 64 00 83, 7019 64 00 84, 7019 65 00 81, 7019 65 00 83, 7019 65 00 84, 7019 66 00 81, 7019 66 00 83, 7019 66 00 84, 7019 69 10 81, 7019 69 10 83, 7019 69 10 84, 7019 69 90 81, 7019 69 90 83, 7019 69 90 84, 7019 90 00 81, 7019 90 00 83 și 7019 90 00 84), care sunt primite pe o insulă artificială, pe o instalație fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură aflată pe platoul continental al unui stat membru sau în zona economică exclusivă declarată de un stat membru în temeiul UNCLOS și care nu intră sub incidența alineatului (5). (7) Aplicarea nivelurilor individuale ale taxelor compensatorii specificate pentru societățile menționate la alineatul (2) și scutirile de la extinderile măsurilor în urma investigației anticircumvenție menționate la alineatul (4) sunt condiționate de prezentarea la autoritățile vamale ale statelor membre a unei facturi comerciale valabile, pe care trebuie să figureze o declarație datată și semnată de un reprezentant oficial al entității care emite respectiva factură, identificat prin numele și funcția acestuia, redactată după cum urmează: „Subsemnatul (Subsemnata) certific faptul că [volumul] de [produsul care face obiectul reexaminării] vândut la export în Uniunea Europeană menționat în prezenta factură a fost fabricat de către [denumirea și adresa societății] [cod adițional TARIC] în [țara în cauză]. Declar că informațiile furnizate în prezenta factură sunt complete și corecte.” Până la momentul în care se prezintă o astfel de factură, se aplică taxa aplicabilă tuturor celorlalte importuri originare din țara în cauză. (8) În cazurile în care taxa compensatorie a fost scăzută din taxa antidumping pentru anumiți producători-exportatori, cererile de rambursare în temeiul articolului 21 din Regulamentul (UE) 2016/1037 declanșează, de asemenea, evaluarea marjei de dumping pentru producătorul-exportator în cauză în perioada investigației de rambursare. Cuantumul care urmează să fie restituit solicitantului cu titlu de rambursare nu poate depăși diferența dintre taxa percepută și taxa combinată, compensatorie și antidumping, stabilită în cadrul investigației de rambursare. (9) Sub rezerva unor dispoziții contrare, se aplică dispozițiile în vigoare în materie de taxe vamale.

Articolul 2

Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.