Începe proba gratuită

Regulament 2026/1200 · CELEX 32026R1200

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2026/1200 al Comisiei din 5 iunie 2026 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2447 în ceea ce privește normele referitoare la punerea în aplicare a taxei vamale temporare de 3 EUR pentru vânzările la distanță de mărfuri importate în cadrul unor trimiteri cu o valoare intrinsecă de maximum 150 EUR

Data act
05.06.2026
Intrare in vigoare
09.06.2026
Jurnalul Oficial UE
oj:L_202601200
Status
In vigoare
comerț electronic evaluare vamală formalități vamale import (UE) politică tarifară regim vamal al UE țări terțe tarif preferențial generalizat taxă vamală teritoriu vamal (UE)

Recitale

(1) Articolele 155 și 157 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 al Comisiei (2) prevăd stabilirea și monitorizarea cuantumului de referință al garanțiilor globale.

(2) Având în vedere eliminarea scutirii de taxe vamale și introducerea taxei vamale temporare de 3 EUR prin Regulamentul (UE) 2026/382 al Consiliului (3), este necesar să se modifice mai multe articole din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 astfel încât să se prevadă utilizarea garanțiilor globale pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor furnizate în vânzările la distanță de mărfuri în cadrul regimului special prevăzut în titlul XII capitolul 6 secțiunea 4 din Directiva 2006/112/CE a Consiliului (4) care urmează să fie importate din țări terțe sau teritorii terțe pe teritoriul vamal al Uniunii de către o persoană autorizată să utilizeze regimul special respectiv și a mărfurilor din trimiterile poștale, astfel cum sunt definite la articolul 1 punctul 24 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2446 al Comisiei (5). Întrucât titlul II capitolul V din Regulamentul (CE) nr. 1186/2009 al Consiliului (6) a fost eliminat prin Regulamentul (UE) 2026/382, mărfurile dintr-o trimitere a cărei valoare intrinsecă nu depășește 150 EUR sunt în prezent supuse taxelor vamale.

(3) Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1186/2009 nu va avea un impact asupra regimurilor de TVA și a normelor referitoare la vânzările la distanță. Prin urmare, pentru a asigura alinierea noilor norme la colectarea TVA pentru vânzările la distanță de mărfuri importate din țări terțe și teritorii terțe, în cazul în care nu se utilizează regimul special prevăzut în titlul XII capitolul 6 secțiunea 4 din Directiva 2006/112/CE, este necesar să se asigure faptul că biroul vamal competent pentru depunerea unei declarații vamale pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor este situat în statul membru de destinație. Prin urmare, articolul 221 alineatul (4) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 trebuie modificat.

(4) Întrucât o modificare concomitentă a Regulamentului delegat (UE) 2015/2446 va modifica definiția „mărfurilor din trimiteri poștale”, sunt necesare unele modificări corespunzătoare ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2447 în domeniul tranzitului poștal și al taxelor poștale.

(5) La articolul 1 punctul 61 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2446 urmează să fie introdusă o nouă definiție a „articolului”, pentru a se asigura faptul că, atunci când mărfurile sunt declarate ca articole separate, taxa vamală se aplică fiecăruia dintre articole. Pentru a încadra mai bine aplicarea taxelor vamale la articol, este, de asemenea, necesar să se limiteze posibilitatea grupării articolelor prevăzută la articolele 222 și 228 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 la cazurile în care acestea fac obiectul unei cereri de simplificare în conformitate cu articolul 177 din Codul vamal al Uniunii.

(6) În hotărârea sa preliminară în cauza C-7/08, Har Vaessen Douane Service BV/Staatssecretaris van Financiën (7), Curtea Europeană de Justiție a statuat că, în cazul trimiterilor grupate de mărfuri, fiecare trimitere trebuie luată în considerare separat. În consecință, este necesar să se clarifice faptul că, atunci când autoritățile vamale efectuează o verificare a datelor furnizate în declarația vamală, de exemplu prin intermediul unui control fizic, și colectează indicii că trimiterea grupată corespunde unor vânzări la distanță individuale, ele trebuie să le trateze ca atare și, dacă este cazul, să aplice taxa vamală menționată în Regulamentul (UE) 2026/382. Acest lucru trebuie să se aplice și atunci când astfel de trimiteri grupate corespunzătoare unor vânzări individuale sunt importate în vrac în UE și depozitate în antrepozite vamale înainte de a fi puse în liberă circulație. Cazul în care mărfurile sunt vândute către consumatori din Uniune în timp ce sunt depozitate într-un antrepozit vamal va fi reglementat printr-un act delegat separat.

(7) Anexa B la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 stabilește formatele și codurile pentru cerințele comune în materie de date în vederea schimbului și a stocării de informații necesare pentru declarații, notificări și dovada statului vamal de mărfuri unionale. În vederea alinierii la eliminarea scutirii de taxe vamale prevăzută de Regulamentul (CE) nr. 1186/2009, anexa respectivă trebuie modificată pentru a elimina trimiterile corespunzătoare la respectiva scutire de taxe. La elementul de date 11 10 000 000 „Regimul suplimentar”, trebuie adăugat un nou cod F53 în tabelul „Altele” pentru a desemna mărfurile cu valoare redusă care nu sunt declarate în cadrul regimului pentru importuri al ghișeului unic sau al regimurilor speciale, în timp ce codul C07 trebuie eliminat, deoarece se referă la o scutire de taxe la import care a fost eliminată prin Regulamentul (UE) 2026/382. La elementul de date 14 11 000 000 „Preferințe”, trebuie adăugat un nou cod de preferință tarifară pentru calcularea taxei de 3 EUR în declarația H1.

(8) Aplicarea prezentului regulament trebuie amânată pentru a fi aliniată cu data de la care se aplică Regulamentul (UE) 2026/382.

(9) Prin urmare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 trebuie modificat în consecință.

(10) Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului Codului vamal,

Articolul 1

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2447 se modifică după cum urmează: 1. Titlul articolului 139 se înlocuiește cu următorul text: „Taxe percepute pentru mărfurile transportate sub responsabilitatea unui operator poștal” 2. La articolul 155 alineatul (3) primul paragraf, se adaugă următoarea literă (c): „(c) pentru partea care trebuie să acopere taxele la import și alte taxe care pot lua naștere pentru mărfurile puse în liberă circulație în temeiul unei declarații vamale pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor dintr-o trimitere cu o valoare intrinsecă de maximum 150 EUR, vândute în cadrul vânzărilor la distanță de mărfuri importate, astfel cum sunt definite la articolul 14 alineatul (4) punctul 2 din Directiva 2006/112/CE, cuantumul de referință corespunde unei estimări a taxelor la import și a celorlalte taxe care se preconizează că vor lua naștere.” 3. La articolul 157, alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) Monitorizarea părții din cuantumul de referință care acoperă cuantumul taxelor la import sau la export și al altor taxe datorate în legătură cu importul sau exportul de mărfuri și care vor deveni exigibile în ceea ce privește mărfurile plasate sub regimul de punere în liberă circulație se asigură pentru fiecare declarație vamală în momentul plasării mărfurilor sub regimul respectiv, cu excepția mărfurilor puse în liberă circulație în temeiul unei declarații vamale pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor dintr-o trimitere cu o valoare intrinsecă de maximum 150 EUR, vândute în cadrul vânzărilor la distanță de mărfuri importate, astfel cum sunt definite la articolul 14 alineatul (4) punctul 2 din Directiva 2006/112/CE, pentru care autoritățile vamale pot aplica dispozițiile prevăzute la alineatul (3). Atunci când declarațiile vamale de punere în liberă circulație sunt depuse în conformitate cu o autorizație menționată la articolul 166 alineatul (2) sau la articolul 182 din cod, monitorizarea părții relevante din cuantumul de referință se asigură pe baza declarațiilor suplimentare sau, dacă este cazul, pe baza datelor înscrise în evidențe.” 4. Articolul 220 se elimină. 5. La articolul 221, alineatul (4) se înlocuiește cu următorul text: „(4) Biroul vamal competent pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor vândute în cadrul vânzărilor la distanță de mărfuri importate din țări terțe sau teritorii terțe în Uniune cu o valoare intrinsecă de maximum 150 EUR este un birou vamal situat în statul membru în care se încheie expedierea sau transportul mărfurilor respective, cu excepția cazului în care se utilizează regimul special pentru vânzările la distanță de mărfuri importate din teritorii terțe sau țări terțe menționat în titlul XII capitolul 6 secțiunea 4 din Directiva 2006/112/CE.” 6. Articolul 222 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 222 Articole ale mărfurilor (Articolele 162 și 177 din cod) (1) Atunci când o declarație vamală acoperă două sau mai multe articole ale mărfurilor, datele înscrise în declarația respectivă referitoare la fiecare articol sunt considerate ca alcătuind o declarație vamală separată. (2) Cu excepția cazului în care mărfuri specifice incluse într-o trimitere fac obiectul unor măsuri diferite, mărfurile care intră în componența unei trimiteri sunt considerate ca alcătuind un singur articol în sensul alineatului (1) al prezentului articol dacă fac obiectul unei cereri de simplificare în conformitate cu articolul 177 din cod.” 7. La articolul 228, alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) În scopul articolului 177 din cod, în cazul în care mărfurile dintr-o trimitere se încadrează la subpoziții tarifare care fac obiectul unei taxe vamale specifice exprimate prin referirea la aceeași unitate de măsură, taxa vamală care trebuie aplicată întregii trimiteri se bazează pe subpoziția tarifară care face obiectul celei mai mari taxe vamale specifice, cu excepția cazului în care taxa aplicabilă este cea prevăzută la articolul 2 din Regulamentul (UE) 2026/382 al Consiliului (*1). (*1) Regulamentul (UE) 2026/382 al Consiliului din 11 februarie 2026 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1186/2009 în ceea ce privește eliminarea scutirii de taxe vamale bazate pe praguri (JO L, 2026/382, 18.2.2026, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2026/382/oj).”" () Regulamentul (UE) 2026/382 al Consiliului din 11 februarie 2026 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 1186/2009 în ceea ce privește eliminarea scutirii de taxe vamale bazate pe praguri (JO L, 2026/382, 18.2.2026, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2026/382/oj).” 8. La articolul 243 se adaugă următorul alineat (5): „(5) În cazul în care autoritățile vamale stabilesc, pe baza rezultatelor verificării, că declarația vamală acoperă mărfuri care au fost vândute într-o serie de vânzări succesive încheiate înainte ca aceste mărfuri să fie introduse pe teritoriul vamal al Uniunii, iar una dintre vânzările respective poate fi considerată vânzare la distanță, astfel cum este definită la articolul 14 alineatul (4) punctul 2 din Directiva 2006/112/CE, ele iau în considerare numai vânzarea la distanță pentru aplicarea dispozițiilor care reglementează regimul vamal sub care sunt plasate mărfurile.” 9. Articolele 288, 289 și 290 se înlocuiesc cu următorul text: „Articolul 288 Circulația mărfurilor neunionale transportate sub responsabilitatea unui operator poștal sub regimul de tranzit unional extern [Articolul 226 alineatul (3) litera (f) din cod] Atunci când mărfurile neunionale circulă sub regimul de tranzit unional extern în conformitate cu articolul 226 alineatul (3) litera (f) din cod, trimiterii de mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal și tuturor documentelor de însoțire li se aplică eticheta prevăzută în anexa 72-01 la prezentul regulament. Articolul 289 Circulația mărfurilor transportate sub responsabilitatea unui operator poștal care conțin atât mărfuri unionale, cât și mărfuri neunionale [Articolul 226 alineatul (3) litera (f) și articolul 227 alineatul (2) litera (f) din cod] (1) Dacă o trimitere de mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal conține atât mărfuri unionale, cât și mărfuri neunionale, trimiterii respective și documentelor de însoțire li se aplică eticheta prevăzută în anexa 72-01 la prezentul regulament. (2) Pentru mărfurile unionale menționate la alineatul (1), se trimite separat operatorului poștal de destinație sau se include în trimitere dovada statutului vamal de mărfuri unionale sau o trimitere la MRN-ul tipului de dovadă respectiv. Dacă dovada statutului vamal de mărfuri unionale se trimite separat operatorului poștal de destinație, operatorul poștal respectiv prezintă dovada statutului vamal de mărfuri unionale biroului vamal de destinație, împreună cu trimiterea. Dacă dovada statutului vamal de mărfuri unionale sau MRN-ul său este inclus(ă) în trimitere, acest lucru se menționează clar pe exteriorul ambalajului. Articolul 290 Circulația mărfurilor transportate sub responsabilitatea unui operator poștal sub regimul de tranzit intern în situații speciale [Articolul 227 alineatul (2) litera (f) din cod] (1) Atunci când mărfurile unionale circulă către, de la sau între teritorii fiscale speciale sub regimul de tranzit intern în conformitate cu articolul 227 alineatul (2) litera (f) din cod, trimiterii de mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal și tuturor documentelor de însoțire li se aplică eticheta prevăzută în anexa 72-02 la prezentul regulament. (2) Dacă mărfurile unionale circulă sub regimul de tranzit intern în conformitate cu articolul 227 alineatul (2) litera (f) din cod de pe teritoriul vamal al Uniunii către o țară de tranzit comun în vederea transmiterii mai departe către teritoriul vamal al Uniunii, mărfurile respective sunt însoțite de dovada statutului de mărfuri unionale întocmită sub forma unuia dintre tipurile enumerate la articolul 199 din prezentul regulament. Dovada statutului vamal de mărfuri unionale se prezintă la biroul vamal de reintrare pe teritoriul vamal al Uniunii.” 10. În anexa B, titlul II („Coduri legate de cerințele comune în materie de date pentru declarații și notificări”), secțiunea 2 se modifică după cum urmează: 1. la elementul de date 11 04 000 000 („Indicatorul de împrejurare specifică”), rândurile F40, F41, F42, F43, F44, F45 se înlocuiesc cu următorul text: „F40 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Informații privind documentul principal de transport rutier F41 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Informații privind documentul principal de transport feroviar F42 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Scrisoare de transport aerian principal care cuprinde informațiile poștale necesare din scrisoarea de transport aerian depusă în conformitate cu termenele-limită aplicabile modului de transport în cauză F43 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Set minim de date depus înainte de încărcare în conformitate cu articolul 106 alineatul (1) al doilea paragraf și cu articolul 113 alineatul (2) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2446 F44 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Numărul de identificare al recipientului depus înainte de încărcare în conformitate cu articolul 106 alineatul (1) al doilea paragraf și cu articolul 113 alineatul (2) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2446 F45 Mărfuri transportate sub responsabilitatea unui operator poștal – Set de date parțial – Numai conosament principal” 2. la elementul de date 11 09 000 000 („Regimul”), în tabel („Coduri ale regimurilor utilizate în cadrul declarațiilor vamale”), rândurile H1, H6 și H7 se înlocuiesc cu următorul text: „H1 Declarația pentru punere în liberă circulație și regim special – Utilizare specifică – Declarația pentru destinația finală 01, 07, 40, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 61, 63, 68 H6 Declarația vamală pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor transportate sub responsabilitatea unui operator poștal 01, 07, 40 H7 Declarația vamală pentru punerea în liberă circulație a mărfurilor care fac parte dintr-o trimitere cu o valoare intrinsecă de maximum 150 EUR 4000” 3. la elementul de date 11 10 000 000 („Regimul suplimentar”), în al patrulea tabel [„Scutiri de taxe la import [Regulamentul (CE) nr. 1186/2009 al Consiliului]”], se elimină următorul rând: „C07 Trimiteri cu valoare neglijabilă 23” 4. la elementul de date 11 10 000 000 („Regimul suplimentar”), în al șaptelea tabel („Altele”), după rândul referitor la codul F52 se introduce următorul rând: „F53 Mărfuri a căror valoare intrinsecă nu depășește un total de 150 EUR pe trimitere, vândute în cadrul vânzărilor la distanță de mărfuri importate, astfel cum sunt definite la articolul 14 alineatul (4) punctul 2 din Directiva 2006/112/CE, cu excepția mărfurilor al căror import este scutit de TVA în conformitate cu articolul 143 alineatul (1) litera (ca) din Directiva 2006/112/CE și a mărfurilor în cazul cărora TVA este declarată în temeiul regimului special prevăzut în titlul XII capitolul 7 din Directiva 2006/112/CE” 5. la elementul de date 14 11 000 000 („Preferințe”), nota, textul introductiv și punctul 1 se înlocuiesc cu următorul text: „14 11 000 000 Preferințe Această informație cuprinde coduri de trei cifre formate dintr-un element cu o cifră, menționat la punctul 1, urmat de un element cu două cifre, menționat la punctul 2. Codurile relevante sunt indicate în continuare: 1. Prima cifră a codului: Cod Descriere 1 Regim tarifar erga omnes 2 Sistem generalizat de preferințe (SGP) 3 Alte preferințe tarifare decât cele menționate la codul 2 4 Taxe vamale în temeiul dispozițiilor acordurilor de uniune vamală încheiate de Uniunea Europeană 5 Mărfuri supuse taxei vamale de 3 EUR în temeiul Regulamentului (UE) 2026/382”

Articolul 2

Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Se aplică de la 1 iulie 2026.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.