Recitale
(1) Regulamentul (UE) 2023/956 se aplică, de asemenea, mărfurilor enumerate în anexa I la regulament, originare dintr-o țară terță, în cazul în care mărfurile respective sau produsele transformate din aceste mărfuri care rezultă din regimul de perfecționare activă menționat la articolul 256 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului (2) sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură de pe platforma continentală sau din zona economică exclusivă a unui stat membru care se învecinează cu teritoriul vamal al Uniunii.
(2) În cazul în care mărfurile și produsele transformate menționate la articolul 2 alineatul (2) primul paragraf din Regulamentul (UE) 2023/956 sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură aflată pe platforma continentală sau în zona economică exclusivă a unui stat membru al Uniunii de pe teritoriul vamal al Uniunii, articolele 270, 271 și 274 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 impun utilizarea unei declarații de reexport, a unei notificări de reexport sau a unei declarații sumare de ieșire pentru a declara aceste mărfuri sau produse înainte de ieșirea lor de pe teritoriul vamal al Uniunii.
(3) Pentru a determina titularul obligațiilor care îi revin în temeiul Regulamentului (UE) 2023/956, este necesar să se stabilească entitatea, din Uniune, care ar trebui să fie considerată importator în sensul Regulamentului (UE) 2023/956, atunci când mărfurile în cauză sunt aduse pe platforma continentală sau în zona economică exclusivă a unui stat membru adiacent teritoriului vamal al Uniunii.
(4) Pentru a simplifica controalele care trebuie efectuate de către autoritățile vamale în temeiul prezentului regulament, în cazul în care mărfurile enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/956 originare dintr-o țară terță, inclusiv mărfurile care rezultă dintr-un regim de perfecționare activă menționat la articolul 256 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, fără a fi transformate, sau din regimurile de tranzit sau de depozitare menționate la articolul 210 din regulamentul respectiv, sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură de pe platforma continentală sau din zona economică exclusivă a unui stat membru care este adiacentă teritoriului vamal al Uniunii, destinatarul mărfurilor aflate pe platforma continentală sau în zona economică exclusivă care este titularul unor licențe care permit operațiuni comerciale pe platforma continentală respectivă și în zona economică exclusivă respectivă ar trebui considerat importator.
(5) Pentru a se asigura că autoritățile vamale dispun în timp util de informațiile necesare, mărfurile enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/956 ar trebui declarate printr-o declarație de primire depusă de destinatar în termen de 30 de zile de la primirea mărfurilor în cauză pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură aflată pe platforma continentală sau în zona economică exclusivă. Având în vedere că statul membru de care aparține platforma continentală sau zona economică exclusivă este cel mai potrivit pentru a efectua controale, declarația de primire ar trebui să fie depusă la autoritatea vamală competentă din statul membru respectiv.
(6) Întrucât este posibil ca destinatarul produselor transformate de pe platforma continentală sau din zona economică exclusivă să nu dispună de informațiile necesare cu privire la mărfurile relevante din mecanismul de ajustare la frontieră în funcție de carbon (CBAM) utilizate în produsele transformate, în cazul în care produsele transformate din mărfurile enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/956 care rezultă din regimul de perfecționare activă menționat la articolul 256 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură de pe platforma continentală sau din zona economică exclusivă a unui stat membru adiacent teritoriului vamal al Uniunii, persoana care depune declarația de reexport care acoperă produsele transformate care rezultă din respectivul regim de perfecționare activă sau persoana în numele căreia este depusă respectiva declarație de reexport ar trebui considerată importator.
(7) Pentru a se asigura că autoritățile vamale dispun de informațiile necesare, în cazul în care titularul regimului de perfecționare activă este aceeași persoană cu cea care depune declarația de reexport, decontul de încheiere referitor la mărfurile în cauză trebuie să conțină numărul de cont CBAM al persoanei care depune declarația de reexport sau al reprezentantului vamal indirect care a fost de acord să acționeze în calitate de declarant autorizat în cadrul CBAM, originea mărfurilor și o indicație a zonei economice exclusive sau a platformei continentale a statului membru în care urmează să fie aduse.
(8) Întrucât destinatarul mărfurilor este echivalent cu importatorul, atunci când mărfurile enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/956 originare dintr-o țară terță sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură de pe platforma continentală sau din zona economică exclusivă a unui stat membru adiacentă teritoriului vamal al Uniunii, primirea mărfurilor respective ar trebui considerată import.
(9) Întrucât reexportatorul mărfurilor este echivalent cu importatorul, în cazul în care produsele transformate din mărfurile enumerate în anexa I la Regulamentul (UE) 2023/956 care rezultă din regimul de perfecționare activă menționat la articolul 256 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 sunt aduse pe o insulă artificială, pe o structură fixă sau plutitoare sau pe orice altă structură de pe platforma continentală sau în zona economică exclusivă a unui stat membru adiacent teritoriului vamal al Uniunii, reexportul ar trebui considerat import.
(10) Pentru a se asigura că informațiile necesare pentru a stabili dacă ar trebui să se aplice CBAM și dacă importatorul este un declarant autorizat în cadrul CBAM sunt puse la dispoziția autorităților vamale ale statului membru căruia îi aparține zona economică exclusivă sau platforma continentală, primirea mărfurilor menționată la articolul 2 alineatul (2) primul paragraf din Regulamentul (UE) 2023/956 ar trebui să fie declarată de destinatar printr-o declarație de primire.
(11) În scopul controlului, în cazul în care mărfurile sunt aduse în zona economică exclusivă sau pe platforma continentală a unui stat membru, declarația de reexport, notificarea de reexport sau declarația sumară de ieșire ar trebui să conțină indicarea platformei continentale sau a zonei economice exclusive a statului membru în care urmează să fie introduse mărfurile respective și a țării de origine. În cazul produselor transformate, declarația de reexport trebuie să conțină, de asemenea, numărul de cont CBAM al persoanei care depune declarația de reexport sau al reprezentantului vamal indirect care a fost de acord să acționeze în calitate de declarant autorizat în cadrul CBAM.
(12) Întrucât dispozițiile privind controlul vamal prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 952/2013 nu se aplică în afara teritoriului vamal al Uniunii, este necesar să se stabilească norme specifice în ceea ce privește controalele vamale.
(13) În scopul controlului, este necesar să se stabilească norme privind păstrarea documentelor și a informațiilor, precum și a taxelor și a costurilor pentru serviciile vamale menționate în Regulamentul (UE) nr. 952/2013.
(14) Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului CBAM,