Articolul 1
(1) Taxa compensatorie definitivă instituită prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2022/433 referitor la importurile de produse plate din oțeluri inoxidabile laminate la rece originare din India și din Indonezia, se extinde la importurile de produse laminate plate din oțeluri inoxidabile, simplu laminate la rece, încadrate în prezent la codurile NC 7219 31 00, 7219 32 10, 7219 32 90, 7219 33 10, 7219 33 90, 7219 34 10, 7219 34 90, 7219 35 10, 7219 35 90, 7219 90 20, 7219 90 80, 7220 20 21, 7220 20 29, 7220 20 41, 7220 20 49, 7220 20 81, 7220 20 89, 7220 90 20 și 7220 90 80, expediate din Taiwan, Turcia și Vietnam, indiferent dacă au fost sau nu declarate ca fiind originare din Taiwan, Turcia sau Vietnam (codurile TARIC 7219310010, 7219310020, 7219321010, 7219321020, 7219329010, 7219329020, 7219331010, 7219331020, 7219339010, 7219339020, 7219341010, 7219341020, 7219349010, 7219349020, 7219351010, 7219351020, 7219359010, 7219359020, 7219902010, 7219902020, 7219908010, 7219908020, 7220202110, 7220202120, 7220202910, 7220202920, 7220204110, 7220204120, 7220204910, 7220204920, 7220208110, 7220208120, 7220208910, 7220208920, 7220902010, 7220902020, 7220908010 și 7220908020), cu excepția celor produse de societățile enumerate mai jos: Țara Societatea Cod adițional TARIC Taiwan Chia Far Industrial Factory Co., Ltd. Tang Eng Iron Works Co., Ltd. Tung Mung Development Co., Ltd. Walsin Lihwa Corporation Yieh United Steel Corporation Yuan Long Stainless Steel Corp. 89AH Turcia Posco Assan TST Celik Sanayi A.Ş. 89AK Vietnam Posco VST Co., Ltd. 89AJ (2) Taxa extinsă este taxa compensatorie de 20,5 % aplicabilă „tuturor celorlalte societăți indoneziene”. (3) Taxa extinsă prin dispozițiile alineatelor (1) și (2) din prezentul articol se aplică importurilor expediate din Taiwan, Turcia și Vietnam, indiferent dacă sunt sau nu declarate ca originare din Taiwan, Turcia și Vietnam, înregistrate în conformitate cu articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2023/1631 al Comisiei și cu articolul 23 alineatul (4) și articolul 24 alineatul (5) din Regulamentul (UE) 2016/1037, cu excepția celor produse de societățile enumerate la alineatul (1). (4) Aplicarea scutirilor acordate societăților menționate în mod specific la alineatul (1) este condiționată de prezentarea în fața autorităților vamale ale statelor membre a următoarelor documente: (a) în cazul în care importatorul cumpără direct de la producătorul-exportator taiwanez, turc sau vietnamez, o factură comercială care conține o declarație a producătorului-exportator și un certificat de uzină din partea producătorului-exportator respectiv, astfel cum se specifică în anexa 1 (denumită în continuare „declarația producătorului pentru vânzarea directă la export”). Certificatul de uzină trebuie să provină de la una dintre societățile enumerate la alineatul (1); (b) în cazul în care importatorul cumpără de la un comerciant sau de la o altă persoană juridică intermediară, indiferent dacă aceștia sunt localizați în Taiwan, Turcia, Vietnam sau nu, o factură comercială de la producător către comerciant sau către o altă persoană juridică intermediară care conține o declarație a producătorului și un certificat de uzină din partea producătorului respectiv, astfel cum se specifică în anexa 2 (denumită în continuare „declarația producătorului pentru vânzarea indirectă la export”) și o factură comercială de la comerciant sau de la altă persoană juridică intermediară către importator. Certificatul de uzină trebuie să provină de la una dintre societățile enumerate la alineatul (1). În cazul în care nici certificatul de uzină, nici factura nu sunt prezentate, se aplică taxa aplicabilă pentru „toate celelalte societăți”. (5) În scopul monitorizării, importatorii sunt rugați să declare în documentele menționate la articolul 1 alineatul (4) dacă factorii de producție de oțel inoxidabil utilizați pentru prelucrarea produsului în Taiwan, Turcia și Vietnam au fost inițial topiți și turnați în Indonezia. Autoritățile vamale înregistrează aceste tranzacții astfel cum au fost furnizate de importatori – fie ca „topiți și turnați inițial în Indonezia”, fie ca „netopiți și neturnați inițial în Indonezia”. (6) Sub rezerva unor dispoziții contrare, se aplică dispozițiile în vigoare în materie de taxe vamale.