Începe proba gratuită

Decizie 2020/1573 · CELEX 32020D1573

Decizia (UE) 2020/1573 a Comisiei din 28 octombrie 2020 de modificare a Deciziei (UE) 2020/491 privind scutirea de taxe la import și exonerarea de TVA la importuri, acordate pentru mărfurile necesare pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19 în cursul anului 2020 [notificată cu numărul C(2020) 7511]

Data act
28.10.2020
Intrare in vigoare
29.10.2020
Jurnalul Oficial UE
oj:JOL_2020_359_R_0005
Status
In vigoare
boala provocată de coronavirus epidemie franciză vamală import (UE) sănătate publică scutire de taxe taxă vamală TVA

Recitale

(1) Decizia (UE) 2020/491 a Comisiei (3), astfel cum a fost modificată prin Decizia (UE) 2020/1101 a Comisiei (4) acordă scutiri de taxe la import și exonerare de taxa pe valoarea adăugată („TVA”) la importurile de mărfuri necesare pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19 până la 31 octombrie 2020.

(2) La 29 septembrie 2020, Comisia a consultat statele membre și Regatul Unit, în conformitate cu considerentul 5 din Decizia (UE) 2020/491, în legătură cu necesitatea unei prelungiri, după care statele membre au solicitat prelungirea perioadei de aplicare a scutirii și a exonerării.

(3) Regatul Unit a solicitat prelungirea Deciziei (UE) 2020/491 până la sfârșitul perioadei de tranziție. Dispozițiile legislației Uniunii privind scutirea de taxe la import și exonerarea de TVA la importurile de mărfuri, în conformitate cu articolul 5 alineatele (3) și (4) și cu articolul 8 din Protocolul privind Irlanda/Irlande de Nord la Acordul privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană și din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice (denumit în continuare „Acordul de retragere”) urmează să se aplice Regatului Unit și pe teritoriul acestuia în ceea ce privește Irlanda de Nord începând de la sfârșitul perioadei de tranziție. Totuși, Regatul Unit nu a solicitat scutirea de taxe la import și exonerarea de TVA pentru mărfurile importate în Irlanda de Nord. Prin urmare, prelungirea Deciziei (UE) 2020/491 trebuie să se aplice doar Regatului Unit până la sfârșitul perioadei de tranziție, în conformitate cu articolul 127 alineatul (1) din Acordul de retragere.

(4) Importurile efectuate de statele membre în temeiul Deciziei (UE) 2020/491 au permis organizațiilor de stat sau organizațiilor aprobate de către autoritățile competente din statele membre să aibă acces la medicamentele, echipamentele medicale și echipamentele individuale de protecție necesare pentru care există un deficit. Statisticile privind comerțul cu astfel de bunuri au indicat că importurile continuă să fie ridicate. Întrucât numărul de infecții cu COVID-19 din statele membre prezintă încă riscuri pentru sănătatea publică, iar statele membre raportează în continuare că aprovizionarea cu materialele necesare pentru combaterea pandemiei de COVID-19 este încă deficitară, este necesar să se prelungească perioada de aplicare prevăzută în Decizia (UE) 2020/491.

(5) Pentru a permite statelor membre o raportare adecvată a obligațiilor care decurg din Decizia (UE) 2020/491, este necesar să se prelungească termenul prevăzut la articolul 2 din Decizia (UE) 2020/491. Termenul de raportare pentru Regatul Unit trebuie să fie ajustat pentru a se lua în considerare o aplicare mai scurtă a scutirii.

(6) La 14 octombrie 2020, statele membre au fost consultate cu privire la prelungirea solicitată, în conformitate cu articolul 76 din Regulamentul (CE) nr. 1186/2009 și cu articolul 53 din Directiva 2009/132/CE.

(7) Prin urmare, Decizia (UE) 2020/491 trebuie modificată în consecință,

Articolul 1

Decizia (UE) 2020/491 se modifică după cum urmează: 1. Articolul 2 se modifică după cum urmează: (a) partea introductivă se înlocuiește cu următorul text: „Până 31 august 2021 cel târziu, statele membre trebuie să comunice Comisiei următoarele informații:”; (b) se adaugă al doilea paragraf, cu textul următor: „Regatul Unit comunică Comisiei informațiile menționate la primul paragraf cel târziu până la 30 aprilie 2021.” 2. Articolul 3 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 3 Articolul 1 se aplică importurilor efectuate de la 30 ianuarie 2020 până la 30 aprilie 2021. Totuși, în ceea ce privește importurile efectuate în Regatul Unit, articolul 1 se aplică de la 30 ianuarie 2020 până la 31 decembrie 2020.”

Articolul 2

Prezenta decizie se adresează statelor membre.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.