Articolul 1
(1) Atunci când bunurile care se încadrează la poziția nr. 19.03 din Tariful Vamal Comun sunt exportate către o altă destinație decât Statele Unite ale Americii, restituirea specială fixată pentru exportul de cereale către Statele Unite ale Americii, sub forma bunurilor care se încadrează la poziția nr. 19.03 din Tariful Vamal Comun, nu este luată în considerare:
— pentru determinarea celei mai scăzute rate de restituire, în sensul articolului 21 din Regulamentul (CEE) nr. 2730/79;
— la aplicarea articolului 4 alineatul (7) și articolului 5 alineatul (3) din Regulamentul (CEE) nr. 565/80.
(2) Atunci când produsele cerealierecare se încadrează în una din situațiile menționate în articolul 9 alineatul (2) din Tratat sunt utilizate pentru fabricarea bunurilor care se încadrează la poziția nr. 19.03 din Tariful Vamal Comun, care cuprinde și anumite cantități de cereale plasate în regimul de trafic de perfecționare activă, exportul bunurilor menționate anterior către Statele Unite ale Americii nu beneficiază de dreptul la restituirea la export pentru produsele menționate anterior.
Articolul 2
(1) Pentru exportul de bunuri care se încadrează la poziția nr. 19.03 din Tariful Vamal Comun către Statele Unite ale Americii, autoritățile competente ale statelor membre în care declarația de export este acceptată de birourile vamale, emit, la cererea părților implicate, un „Certificat de export cu restituire pentru pastele făinoase destinate Statelor Unite ale Americii”, denumit în continuare „certificat P 2”.
(2) „Certificatul P 2”, care constă dintr-un original și trei copii, este întocmit în conformitate cu modelul din anexa I și îndeplinește condițiile tehnice din anexa II.
Articolul 3
(1) „Certificatul P 2” și copiile acestuia sunt emise de către agenția emitentă desemnată de fiecare stat membru. Fiecare certificat emis este identificat printr-un număr de serie atribuit de către agenția emitentă. Copiile poartă același număr de serie ca și originalul.
(2) Agenția emitentă reține copia nr. 3 și furnizează exportatorului originalul și celelalte două copii care poartă ștampila agenției în rubrica 9, în conformitate cu modelul din anexa I; acesta le prezintă biroului vamal al Comunității la data acceptării declarației de export pentru Statele Unite ale Americii.
Articolul 4
(1) În sensul prezentului regulament, documentul prevăzut în articolul 4 alineatul (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2730/79 trebuie să menționeze, pe lângă informațiile prevăzute în articolul 4 alineatul (3) menționat anterior, numărul de serie și data eliberării „certificatului P 2”.
(2) Biroul vamal prevăzut în articolul 3 alineatul (2) verifică dacă documentul este completat corect și aplică ștampila în rubrica 10 din originalul și copiile „certificatului P 2”, în conformitate cu modelul din anexa I.
(3) În cazul prevăzut în articolul 1 alineatul (2), „certificatul P 2” nu trebuie să fie ștampilat de biroul vamal prevăzut în articolul 3 alineatul (2).
(4) „Certificatul P 2” și copia nr. 1 a acestuia sunt furnizate de către biroul vamal părții interesate. Copia nr. 2 a certificatului este păstrată de biroul vamal.
Articolul 5
În cazul exportului în Statele Unite ale Americii, agenția plătitoare efectuează plata restituirii atunci când sunt îndeplinite condițiile generale prevăzute în reglementările comunitare și atunci când, de asemenea, este prezentat documentul prevăzut în articolul 4 alineatul (1), completat corect, și originalul „certificatului P 2”, ștampilat de biroul vamal prevăzut în articolul 3 alineatul (2).
Articolul 6
Autoritățile competente ale statelor membre comunică Comisiei, cel târziu la sfârșitul fiecărei luni, statisticile privind cantitățile de paste făinoase, împărțite pe subpoziții tarifare, pentru care, în cursul lunii precedente, au fost ștampilate certificate de către birourile vamale care au acceptat declarațiile de export, la următoarea adresă:
Comisia Comunităților Europene, DGIII/B/2, 200, rue de la Loi, B-1049 Bruxelles.
Articolul 7
Prezentul regulament intră în vigoare în a treia zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene.
Prezentul regulament se aplică exporturilor pentru care declarațiile de export au fost acceptate de birourile vamale începând cu 1 octombrie 1987.