Începe proba gratuită

Regulament 2026/114 · CELEX 32026R0114

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2026/114 al Comisiei din 15 ianuarie 2026 de instituire a unei taxe antidumping definitive și de percepere definitivă a taxei provizorii instituite la importurile de alumină topită originară din Republica Populară Chineză

Data act
15.01.2026
Intrare in vigoare
17.01.2026
Jurnalul Oficial UE
oj:L_202600114
Status
In vigoare
aluminiu China import (UE) oxizi produs original taxă antidumping

Articolul 1

(1) Se instituie o taxă antidumping definitivă la importurile de alumină topită, încadrată în prezent la codurile NC 2818 10 11 , 2818 10 19 , ex 2818 10 91 și 2818 10 99 (codurile TARIC 2818 10 91 20, 2818 10 91 40, 2818 10 91 91 și 2818 10 91 99), originară din Republica Populară Chineză. Taxa antidumping nu se aplică importurilor care se încadrează în contingentul tarifar scutit de taxe vamale stabilit la articolul 2. (2) Nivelul taxei antidumping definitive aplicabile prețului net franco frontiera Uniunii, înainte de vămuire, al produselor descrise la alineatul (1) și fabricate de societățile menționate în continuare, se stabilește după cum urmează: Țara de origine Societatea Taxă antidumping definitivă (%) Cod adițional TARIC RPC Chongqing Saite Corundum Co., Ltd. 99,8 89RI RPC Luoyang Runbao Abrasives Co., Ltd. 88,7 89RJ RPC Alte societăți cooperante enumerate în anexa I 94,5 A se vedea anexa I RPC Toate celelalte importuri originare din RPC 110,6 8999 (3) Aplicarea nivelurilor individuale ale taxei specificate pentru societățile menționate la alineatul (2) este condiționată de prezentarea către autoritățile vamale ale statelor membre a unei facturi comerciale valabile, pe care trebuie să figureze o declarație datată și semnată de un reprezentant oficial al entității care emite respectiva factură, identificat prin nume și funcție, redactată după cum urmează: „Subsemnatul (Subsemnata) certific faptul că (volumul în unitatea utilizată) de (produsul în cauză) vândut la export în Uniunea Europeană, menționat în prezenta factură, a fost fabricat de către (denumirea și adresa societății) (cod adițional TARIC) în [țara în cauză]. Declar că informațiile din prezenta factură sunt complete și corecte.” Până la prezentarea unei astfel de facturi, se aplică taxa aplicabilă pentru toate celelalte importuri originare din Republica Populară Chineză. (4) Sub rezerva unor dispoziții contrare, se aplică dispozițiile în vigoare în materie de taxe vamale.

Articolul 2

(1) Se stabilește un contingent tarifar scutit de taxe vamale pentru importurile de alumină topită, încadrată în prezent la codurile NC 2818 10 11 , 2818 10 19 , ex 2818 10 91 și 2818 10 99 (codurile TARIC 2818 10 11 10, 2818 10 11 20, 2818 10 11 30, 2818 10 11 40, 2818 10 11 91, 2818 10 11 99, 2818 10 91 20, 2818 10 91 40, 2818 10 91 91 și 2818 10 91 99), originară din Republica Populară Chineză. (2) Importurile de produs în cauză care se încadrează în limitele volumului contingentar nu fac obiectul niciunei taxe antidumping. Volumul contingentului tarifar scutit de taxe vamale, tipurile de produs (definite prin trimitere la codurile TARIC) și perioadele cărora li se aplică sunt specificate în anexa II. (3) Contingentul tarifar scutit de taxe vamale se alocă conform principiului „primul venit, primul servit”, pe baza contingentului tarifar stabilit în mod egal pentru fiecare trimestru al perioadei de instituire, astfel cum se specifică în anexa II. (4) Tragerile pentru fiecare contingent trimestrial sunt oprite în a douăzecea zi lucrătoare pentru Comisie după încheierea perioadei trimestriale. La sfârșitul fiecărui trimestru, soldurile neutilizate din contingentul tarifar se transferă automat în trimestrul următor. Nu se transferă soldul neutilizat la sfârșitul ultimului trimestru al fiecărui an de aplicare a contingentului tarifar definitiv. (5) În cazul în care contingentul relevant definit la alineatul (2) este epuizat, importurile din Republica Populară Chineză sunt supuse taxei antidumping definitive aplicabile în conformitate cu articolul 1.

Articolul 3

(1) Cuantumurile depuse cu titlu de taxă antidumping provizorie în temeiul Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2025/1456 se percep definitiv la un nivel echivalent cu 62,6 % din nivelurile taxei stabilite la articolul 1 din prezentul regulament. Cuantumurile depuse în plus față de nivelurile taxei antidumping definitive se returnează. (2) Nivelul taxei antidumping provizorii care urmează să fie percepută în conformitate cu articolul 10 alineatul (3) din Regulamentul (UE) 2016/1036 este următorul: Țara de origine Societatea Taxa antidumping provizorie (%) Cod adițional TARIC RPC Chongqing Saite Corundum Co., Ltd. 62,4 89RI RPC Luoyang Runbao Abrasives Co., Ltd. 55,5 89RJ RPC Alte societăți cooperante enumerate în anexa I 59,1 A se vedea anexa I RPC Toate celelalte importuri originare din RPC 69,2 8999

Articolul 4

Articolul 1 alineatul (2) poate fi modificat pentru a se adăuga noi producători-exportatori din Republica Populară Chineză și pentru a-i supune nivelului taxei antidumping medii ponderate corespunzător aferent societăților cooperante neincluse în eșantion. Un producător-exportator nou trebuie să furnizeze elemente de probă care să ateste că: (a) nu a exportat mărfurile descrise la articolul 1 alineatul (1) în perioada de investigație (1 octombrie 2023-30 septembrie 2024); (b) nu este afiliat unui exportator sau producător care face obiectul măsurilor instituite prin prezentul regulament și care ar fi putut coopera la investigația inițială; și (c) fie a exportat efectiv produsul în cauză, fie face obiectul unei obligații contractuale irevocabile de exportare a unei cantități semnificative în Uniune după încheierea perioadei de investigație.

Articolul 5

Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.