Recitale
(1) prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/500 (2), Comisia Europeană a instituit taxe compensatorii definitive la importurile de anumite roți din aluminiu originare din Maroc.
(2) Astfel cum se menționează în considerentul 552 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/500, nivelul de cooperare a fost ridicat și, prin urmare, Comisia a considerat oportun să stabilească rata reziduală a subvenției la un nivel al societății cooperante cu cea mai ridicată rată a subvenției. Cu toate acestea, în considerentul 553, Comisia a considerat că situația societății cu cea mai ridicată rată a subvenției este anormală în comparație cu celălalt producător-exportator cooperant. În consecință, rata reziduală a subvenției a fost ajustată.
(3) În acest sens, Comisia a considerat că nu a evaluat pe deplin elementele de probă disponibile pentru a stabili nivelul ratei reziduale a subvenției în circumstanțele specifice ale cazului de față. Întrucât investigația a vizat singurii doi producători-exportatori ai produsului în cauză din Maroc, nivelul taxei compensatorii definitive aplicabile tuturor celorlalte importuri originare din Maroc stabilit prin Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/500 nu a ținut seama de posibilitatea ca un nou producător-exportator căruia i s-ar aplica acest nivel al taxei ar putea beneficia, de asemenea, de sprijinul acordat de guvernul chinez (denumit în continuare „GC”) și care poate fi atribuit guvernului marocan (denumit în continuare „GM”) în contextul cooperării dintre GC și GM. În astfel de circumstanțe, este oportun să se stabilească taxa reziduală la nivelul valorii globale a subvenției disponibile în Maroc pentru un astfel de eventual viitor producător-exportator. Comisia a observat că, în orice caz, orice nou producător-exportator ar avea dreptul să solicite o reexaminare accelerată în temeiul articolului 20 din regulamentul de bază pentru a obține un nivel individual al taxei compensatorii care să reflecte circumstanțele sale specifice. Având în vedere cele de mai sus, se consideră necesar să se modifice Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/500 pentru a stabili rata reziduală a subvenției la nivelul societății cooperante cu cea mai ridicată rată a subvenției.
(4) În plus, dispozițiile articolului 1 alineatul (3) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/500 au urmărit să reducă la minimum riscul de circumvenție datorat diferenței dintre nivelurile taxei, astfel cum se explică în considerentul 708. Cu toate acestea, având în vedere faptul că taxa reziduală pentru toate celelalte importuri originare din Maroc a fost stabilită la nivelul societății cu cel mai mic nivel al taxei (a se vedea considerentul 553), riscul de circumvenție nu a putut fi redus la minimum în cazurile în care importatorii nu au prezentat o factură comercială valabilă din partea unui producător căruia i se aplică un nivel mai ridicat al taxei. Astfel, pentru a se garanta reducerea la minimum a riscului de circumvenție datorat diferenței dintre nivelurile taxei, este necesar ca taxa în cazul importurilor cu facturi nevalabile să se stabilească la nivelul societății cooperante cu cea mai ridicată rată a subvenției, începând cu data intrării în vigoare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2025/500 (și anume, 15 martie 2025).
(5) Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt conforme cu avizul comitetului înființat în baza articolului 25 alineatul (1) din regulamentul de bază,