Începe proba gratuită

Decizie 2023/2907 · CELEX 32023D2907

Decizia de punere în aplicare (UE) 2023/2907 a Consiliului din 21 decembrie 2023 de modificare a Deciziei de punere în aplicare (UE) 2021/512 prin care Regatul Unit este autorizat să aplice, în ceea ce privește Irlanda de Nord, o măsură specială de derogare de la articolele 16 și 168 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată în ceea ce privește o prelungire a autorizării

Data act
21.12.2023
Intrare in vigoare
21.12.2023
Jurnalul Oficial UE
oj:L_202302907
Status
In vigoare
combustibil motor consum energetic degrevare fiscală derogare de la legislația UE gaz generator de efect de seră Irlanda de Nord Marea Britanie poluare produsă de autovehicule TVA vehicul cu motor

Recitale

(1) Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/512 a Consiliului (2) autorizează Regatul Unit să aplice, în ceea ce privește Irlanda de Nord, până la 31 decembrie 2023, o măsură specială de derogare de la articolele 16 și 168 din Directiva 2006/112/CE pentru a stabili, pe bază forfetară, cota-parte din taxa pe valoarea adăugată (TVA) aferentă cheltuielilor cu carburantul legate de utilizarea autovehiculelor de serviciu în interes personal (denumită în continuare „măsura specială”).

(2) Articolul 168 din Directiva 2006/112/CE prevede că o persoană impozabilă are dreptul de a deduce TVA percepută pentru achizițiile efectuate în scopul operațiunilor taxabile. Cu toate acestea, articolul 16 din directivă prevede că utilizarea de către persoane impozabile a unor bunuri care fac parte din activele întreprinderii lor în folosul propriu sau al personalului lor trebuie tratată ca o livrare de bunuri efectuată cu titlu oneros, atunci când TVA aferentă bunurilor respective sau părților lor componente a fost dedusă total sau parțial. Acest sistem permite recuperarea TVA dedusă inițial pentru utilizarea în scop personal.

(3) Prin scrisoarea înregistrată la Comisie la 13 iulie 2023, Regatul Unit a solicitat autorizarea de a continua să aplice măsura specială, în ceea ce privește Irlanda de Nord, după data de 31 decembrie 2023.

(4) În temeiul articolului 395 alineatul (2) al doilea paragraf din Directiva 2006/112/CE, prin scrisorile din 7 august 2023, Comisia a transmis cererea înaintată de Regatul Unit statelor membre, cu excepția Ciprului, care a fost informat prin scrisoarea din 8 august 2023. Prin scrisoarea sa din 8 august 2023, Comisia a înștiințat Regatul Unit că deține toate informațiile necesare pentru a analiza cererea.

(5) Conform informațiilor furnizate de Regatul Unit în cererea sa, situația de fapt care a justificat aplicarea măsurii speciale nu s-a schimbat. În plus, o explicație privind funcționarea măsurii speciale incluse în cerere indică faptul că măsura specială s-a dovedit a fi eficace în simplificarea, atât pentru persoanele impozabile, cât și pentru administrația fiscală, a procedurii de colectare a TVA în ceea ce privește cheltuielile cu carburantul pentru autovehiculele de serviciu utilizate parțial în interes personal.

(6) Prin urmare, este oportun să se prelungească aplicarea măsurii speciale. Prelungirea respectivă ar trebui să fie limitată în timp pentru a permite Regatului Unit să monitorizeze în mod corespunzător dacă proporția de TVA, stabilită pe bază forfetară, reflectă în continuare în mod corect cheltuielile cu carburantul pentru autovehiculele de serviciu utilizate în interes personal. Prin urmare, autorizarea măsurii speciale ar trebui să expire la 31 decembrie 2026.

(7) În cazul în care Regatul Unit dorește să obțină o nouă prelungire a măsurii speciale după data de 31 decembrie 2026, acesta ar trebui să adreseze o cerere, însoțită de un raport, Comisiei, până la 31 martie 2026.

(8) În conformitate cu articolul 8 al doilea paragraf din Protocolul privind Irlanda/Irlanda de Nord la Acordul privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord din Uniunea Europeană și din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice (3), veniturile rezultate din operațiuni taxabile în Irlanda de Nord nu se transferă Uniunii. Prin urmare, măsura specială nu va avea niciun impact negativ asupra resurselor proprii ale Uniunii provenite din TVA.

(9) Prin urmare, Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/512 ar trebui să fie modificată în consecință,

Articolul 1

Articolul 1 din Decizia de punere în aplicare (UE) 2021/512 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 1 Prin derogare de la articolele 16 și 168 din Directiva 2006/112/CE, Regatul Unit este autorizat, de la 1 ianuarie 2021 până la 31 decembrie 2026, să stabilească, în ceea ce privește Irlanda de Nord, pe bază forfetară, cota-parte din TVA aferentă cheltuielilor cu carburantul legate de utilizarea autovehiculelor de serviciu în interes personal. Orice cerere de prelungire a măsurii prevăzute în prezenta decizie se transmite Comisiei până la 31 martie 2026 și este însoțită de un raport care demonstrează eficacitatea măsurii speciale și îndeplinirea obiectivelor acesteia. Raportul include o evaluare a măsurii în care cota-parte din TVA reflectă în continuare în mod corect cheltuielile cu carburantul pentru autovehiculele de serviciu utilizate în interes personal.”

Articolul 2

Prezenta decizie produce efecte de la data notificării sale.

Articolul 3

Prezenta decizie se adresează Regatului Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, în ceea ce privește Irlanda de Nord.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.