Începe proba gratuită

Regulament 2021/1948 · CELEX 32021R1948

Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/1948 al Comisiei din 10 noiembrie 2021 privind tratamentul aplicat rambursărilor de TVA persoanelor neimpozabile și persoanelor impozabile pentru activitățile lor scutite, în sensul Regulamentului (UE) 2019/516 al Parlamentului European și al Consiliului privind armonizarea venitului național brut la prețurile pieței (Regulamentul VNB) și de abrogare a Deciziei 1999/622/CE, Euratom al Comisiei și a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 116/2005 al Comisiei (Text cu relevanță pentru SEE)

Data act
10.11.2021
Intrare in vigoare
01.12.2021
Jurnalul Oficial UE
oj:JOL_2021_398_R_0002
Status
In vigoare
colectarea datelor indicator economic metode statistice plătitor de taxe preț de piață produs național brut scutire de taxe statistici ale UE TVA venit național

Recitale

(1) Tratamentul aplicat rambursărilor de TVA este unul dintre aspectele definite în Regulamentul delegat (UE) 2020/2147 al Comisiei (2) în lista aspectelor care trebuie abordate în fiecare ciclu de verificare pentru a asigura fiabilitatea, exhaustivitatea și comparabilitatea datelor referitoare la venitul național brut la prețurile pieței („VNB”).

(2) Pentru ca datele privind VNB să fie fiabile, exhaustive și comparabile, definiția tratamentului aplicat rambursărilor de TVA persoanelor neimpozabile și persoanelor impozabile pentru activitățile lor scutite trebuie să fie clarificată.

(3) Agregatele VNB și componentele acestora trebuie să fie comparabile între statele membre și trebuie să respecte definițiile și normele contabile relevante din Sistemul european de conturi 2010 („SEC 2010”) (3).

(4) Prin urmare, Decizia 1999/622/CE, Euratom a Comisiei (4) și Regulamentul (CE, Euratom) nr. 116/2005 al Comisiei (5) trebuie abrogate.

(5) Directiva 2006/112/CE a Consiliului (6) utilizează noțiunile de persoană impozabilă, de persoană neimpozabilă și de activități scutite, care trebuie, de asemenea, utilizate în sensul prezentului act.

(6) SEC 2010 nu specifică în mod explicit tratamentul aplicat rambursărilor de TVA persoanelor neimpozabile și persoanelor impozabile pentru activitățile lor scutite.

(7) Măsurile prevăzute în prezentul regulament sunt în conformitate cu avizul Comitetul Sistemului Statistic European menționat la articolul 8 din Regulamentul (UE) 2019/516,

Articolul 1

(1) Pentru stabilirea agregatelor conturilor naționale în sensul Regulamentului (UE) 2019/516, rambursările de TVA aplicate achiziționărilor, către persoanele neimpozabile sau persoanele impozabile pentru activitățile lor scutite, vor fi înregistrate în SEC 2010, fie ca alte transferuri curente (D.7), fie transferuri de capital (D.9), și nu sunt înregistrate ca și TVA deductibilă. (2) În sensul alineatului (1), termenul „persoană impozabilă” are sensul de la articolele 9-13 din Directiva 2006/112/CE, iar „activități scutite” înseamnă activitățile enumerate la articolele 132-137 din directiva respectivă.

Articolul 3

Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.