Recitale
(1) Odată cu intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 2019/2155 al Băncii Centrale Europene (BCE/2019/37) (2), care modifică Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 al Băncii Centrale Europene (BCE/2014/41) (3), Banca Centrală Europeană (BCE) nu mai solicită plata în avans a taxelor anuale de supraveghere, începând cu perioada de taxare 2020. Taxele se percep numai după încheierea perioadei de taxare relevante, atunci când au fost stabilite costurile anuale efective.
(2) În conformitate cu articolul 5 alineatele (1) și (2) din Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 (BCE/2014/41), taxele anuale de supraveghere care trebuie percepute entităților supravegheate se calculează pe baza costurilor anuale suportate de BCE. Valoarea costurilor anuale este determinată pe baza valorii cheltuielilor anuale, care constau în orice cheltuieli suportate de BCE în perioada de taxare relevantă care sunt legate direct sau indirect de atribuțiile de supraveghere ale acesteia.
(3) În conformitate cu articolul 8 din Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 (BCE/2014/41), pentru a calcula taxele anuale de supraveghere de plătit corespunzătoare entităților supravegheate semnificative și grupurilor supravegheate semnificative, precum și entităților supravegheate mai puțin semnificative și grupurilor supravegheate mai puțin semnificative, costurile anuale ar trebui împărțite pe baza costurilor alocate funcțiilor relevante care efectuează supravegherea directă a entităților supravegheate semnificative și a grupurilor supravegheate semnificative și supravegherea indirectă a entităților supravegheate mai puțin semnificative și a grupurilor supravegheate mai puțin semnificative.
(4) În conformitate cu articolul 5 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 (BCE/2014/41), valorile taxelor legate de perioade de taxare anterioare care nu erau colectabile, plățile dobânzilor primite în conformitate cu articolul 14 și anumite alte sume primite sau rambursate în conformitate cu articolul 7 alineatul (3) din acel regulament, dacă este cazul, ar trebui de asemenea luate în calcul pentru stabilirea costurilor anuale. În conformitate cu măsurile tranzitorii pentru perioada de taxare 2020 prevăzute la articolul 17a din Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 (BCE/2014/41), orice surplus sau deficit din perioada de taxare 2019, determinat prin deducerea costurilor anuale efective suportate pentru perioada de taxare respectivă din costurile anuale estimate percepute pentru respectiva perioadă de taxare, sunt luate în considerare la stabilirea costurilor anuale pentru perioada de taxare 2020.
(5) În conformitate cu articolul 5 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1163/2014 (BCE/2014/41), în termen de patru luni de la sfârșitul fiecărei perioade de taxare, valoarea totală a taxelor anuale de supraveghere pentru fiecare categorie de entități supravegheate și grupuri supravegheate pentru acea perioadă de taxare ar trebui publicată pe website-ul BCE,