Recitale
(1) Se aplică o taxă antidumping (denumită în continuare „taxa extinsă”) la importurile în Uniune de anumite componente esențiale pentru biciclete originare din Republica Populară Chineză (denumită în continuare „RPC”), ca urmare a extinderii, prin Regulamentul (CE) nr. 71/97, a taxei antidumping instituite asupra importurilor de biciclete originare din RPC.
(2) În temeiul articolului 3 din Regulamentul (CE) nr. 71/97, Comisia este împuternicită să adopte măsurile necesare pentru a autoriza scutirea importurilor de componente esențiale pentru biciclete care nu eludează taxa antidumping.
(3) Respectivele măsuri de punere în aplicare sunt prevăzute în Regulamentul (CE) nr. 88/97 care stabilește sistemul specific de scutire.
(4) Pe această bază, Comisia a scutit de taxa extinsă o serie de asamblori de biciclete.
(5) În conformitate cu articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 88/97, Comisia a publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene liste succesive cu părțile care beneficiază de scutire (5).
(6) Cea mai recentă decizie de punere în aplicare a Comisiei, și anume Decizia (UE) 2020/588 a Comisiei (6) privind scutirile în temeiul Regulamentului (CE) nr. 88/97, a fost adoptată la 22 aprilie 2020.
(7) În sensul prezentei decizii, se aplică definițiile prevăzute la articolul 1 din Regulamentul (CE) nr. 88/97.
(8) La 19 decembrie 2016, Comisia a primit din partea societății neerlandeze VanMoof B.V. (denumită în continuare „VanMoof”) o cerere de scutire cu informațiile necesare pentru a se stabili dacă această cerere este admisibilă în conformitate cu articolul 4 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 88/97.
(9) În conformitate cu articolul 5 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 88/97, până la luarea unei decizii privind caracterul întemeiat al cererii, plata taxei extinse pentru orice importuri de componente esențiale pentru biciclete declarate pentru a fi puse în liberă circulație de către VanMoof a fost suspendată începând cu data primirii de către Comisie a cererii de scutire.
(10) Societății VanMoof i s-a alocat codul adițional TARIC C202, în vederea identificării importurilor de componente esențiale pentru biciclete declarate pentru a fi puse în liberă circulație și care fac obiectul suspendării plății taxei extinse.
(11) Ulterior, VanMoof a informat Comisia că, pentru a demonstra conformitatea cu cerințele stabilite la articolul 6 din Regulamentul (CE) nr. 88/97, sistemul său de înregistrare a fost adaptat și îmbunătățit și, prin urmare, a solicitat ca data cererii de scutire să fie modificată din 19 decembrie 2016 în 1 ianuarie 2018.
(12) Prin urmare, suspendarea plății taxei extinse trebuie să înceteze pentru perioada anterioară datei de 1 ianuarie 2018. Taxa extinsă trebuie să fie percepută de la data primirii cererii de scutire prezentate de VanMoof, adică de la data la care suspendarea a intrat în vigoare, și anume de la 19 decembrie 2016 până la 31 decembrie 2017. În consecință, până la luarea unei decizii privind caracterul întemeiat al cererii de scutire, noua dată de intrare în vigoare a suspendării taxei extinse a fost schimbată în 1 ianuarie 2018.
(13) Comisia a încheiat examinarea caracterului întemeiat al cererii de scutire prezentate de VanMoof.
(14) În cursul examinării sale, Comisia a stabilit că valoarea componentelor originare din RPC constituia mai puțin de 60 % din valoarea totală a componentelor destinate tuturor bicicletelor asamblate de VanMoof. Acest lucru a fost valabil și pentru majoritatea bicicletelor asamblate de VanMoof.
(15) Prin urmare, Comisia a concluzionat că operațiunile de asamblare realizate de VanMoof nu intră sub incidența articolului 13 alineatul (2) din Regulamentul (UE) 2016/1036. Din acest motiv și în conformitate cu articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 88/97, VanMoof îndeplinește condițiile pentru a beneficia de o scutire de plata taxei extinse.
(16) În conformitate cu articolul 7 alineatul (2) din Regulamentul (CE) nr. 88/97, scutirile trebuie să intre în vigoare de la data la care a intrat în vigoare suspendarea taxei extinse, și anume de la 1 ianuarie 2018. Prin urmare, datoriile în materie de taxe vamale care decurg din taxa extinsă ale părților care solicită scutirea trebuie să fie considerate drept nule începând cu aceeași dată.
(17) Comisia a informat VanMoof cu privire la concluziile sale referitoare la caracterul întemeiat al cererii sale de scutire și i-a acordat posibilitatea de a formula observații. Nu s-au primit observații.
(18) Având în vedere faptul că scutirea se aplică doar părții menționate în mod specific în tabelul de mai jos, partea care beneficiază de scutire trebuie să informeze fără întârziere Comisia (7) cu privire la orice modificări ale acesteia (de exemplu, modificarea denumirii, a formei juridice sau a adresei sau înființarea unei noi entități de asamblare sau a proceselor de producție). În astfel de situații, VanMoof ar trebui să furnizeze toate informațiile relevante, în special privind orice modificare a activităților sale legate de operațiunile de asamblare. După caz, Comisia va actualiza în consecință referințele. Cod adițional TARIC Denumire Adresă C202 VanMoof B.V. Mauritskade 55, NL-1092 AD Amsterdam, Țările de Jos