Începe proba gratuită

Decizie 2018/2060 · CELEX 32018D2060

Decizia de punere în aplicare (UE) 2018/2060 a Consiliului din 20 decembrie 2018 de modificare a Deciziei 2009/791/CE de autorizare a Germaniei să aplice în continuare o măsură de derogare de la articolele 168 și 168a din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată

Data act
20.12.2018
Intrare in vigoare
20.12.2018
Jurnalul Oficial UE
oj:JOL_2018_329_R_0005
Status
In vigoare
bunuri și servicii degrevare fiscală derogare de la legislația UE Germania TVA

Recitale

(1) Articolele 168 și 168a din Directiva 2006/112/CE reglementează dreptul persoanelor impozabile de a deduce taxa pe valoarea adăugată (TVA) percepută pentru bunurile și serviciile care le sunt furnizate sau prestate în scopul operațiunilor supuse impozitării. Germania a fost autorizată să introducă o măsură de derogare având obiectivul de a exclude de la dreptul de deducere TVA-ul aferent bunurilor și serviciilor utilizate de o persoană impozabilă în proporție mai mare de 90 % în scopuri private sau în folosul angajaților săi ori, în general, în scopuri neprofesionale sau pentru activități care nu au caracter economic.

(2) Inițial, Decizia 2000/186/CE a Consiliului (2) a autorizat Germania să introducă și să aplice măsuri speciale de derogare de la articolele 6 și 17 din Directiva 77/388/CEE a Consiliului (3) până la 31 decembrie 2002. Decizia 2003/354/CE a Consiliului (4) a autorizat Germania să aplice o măsură de derogare de la articolul 17 din Directiva 77/388/CEE până la 30 iunie 2004. Decizia 2004/817/CE a Consiliului (5) a prelungit autorizația până la 31 decembrie 2009.

(3) În temeiul Deciziei 2009/791/CE a Consiliului (6), Germania a fost autorizată să continue să aplice o măsură specială de derogare de la articolul 168 din Directiva 2006/112/CE până la 31 decembrie 2012. Decizia de punere în aplicare 2012/705/UE a Consiliului (7) a autorizat Germania să aplice o măsură specială de derogare de la articolele 168 și 168a până la 31 decembrie 2015 și Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/2428 a Consiliului (8) până la 31 decembrie 2018.

(4) Prin scrisoarea înregistrată la Comisie în data de 10 septembrie 2018, Germania a solicitat autorizarea de a continua aplicarea măsurii speciale de derogare de la articolele 168 și 168a din Directiva 2006/112/CE, cu scopul de a exclude în totalitate de la dreptul de deducere TVA-ul aferent bunurilor și serviciilor utilizate de persoana impozabilă în proporție de peste 90 % în scopuri private sau în scopuri neprofesionale, inclusiv în activități care nu au caracter economic. Solicitarea a fost însoțită de un raport privind aplicarea măsurii speciale, care include o reexaminare a procentajului repartizării care se aplică dreptului de deducere a TVA astfel cum se prevede la articolul 2 din Decizia 2009/791/CE.

(5) În conformitate cu articolul 395 alineatul (2) al doilea paragraf din Directiva 2006/112/CE, Comisia a transmis cererea depusă de Germania celorlalte state membre, prin scrisorile din 14 septembrie 2018. Prin scrisoarea din 17 septembrie 2018, Comisia a comunicat Germaniei faptul că deține toate informațiile necesare pentru evaluarea cererii.

(6) Potrivit Germaniei, măsura specială s-a dovedit a fi foarte eficace pentru simplificarea colectării TVA-ului și pentru prevenirea evaziunii și a fraudei fiscale. Măsura reduce sarcina administrativă pentru întreprinderi și administrațiile fiscale, deoarece nu este necesară monitorizarea utilizării ulterioare a bunurilor și serviciilor cărora li s-a aplicat excluderea de la deducere la momentul achiziției. Prin urmare, Germania ar trebui să fie autorizată să aplice în continuare măsura specială pentru o nouă perioadă limitată, și anume până la 31 decembrie 2021.

(7) În cazul în care consideră că este necesară o prelungire după 2021, Germania ar trebui să prezinte Comisiei până la 31 martie 2021 o cerere de prelungire însoțită de un raport privind aplicarea măsurii speciale, care include o reexaminare a procentajului repartizării aplicat.

(8) Măsura specială nu va avea un impact negativ asupra resurselor proprii ale Uniunii provenind din TVA.

(9) Prin urmare, Decizia 2009/791/CE ar trebui modificată în consecință,

Articolul 1

Articolul 2 din Decizia 2009/791/CE se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 2 Prezenta decizie expiră la 31 decembrie 2021. Orice cerere de prelungire a măsurii de derogare prevăzute în prezenta decizie se transmite Comisiei până la 31 martie 2021. Respectiva cerere este însoțită de un raport privind aplicarea acestei măsuri care să includă o reexaminare a procentajului repartizării care se aplică dreptului de deducere a TVA în baza prezentei decizii.”

Articolul 2

Prezenta decizie produce efecte de la data notificării acesteia. Se aplică de la 1 ianuarie 2019.

Articolul 3

Prezenta decizie se adresează Republicii Federale Germania.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.