Recitale
(1) Decizia 2006/659/CE a Consiliului (2) a autorizat Regatul Unit să aplice o măsură specială de simplificare (denumită în continuare „măsura”), pentru a determina, pe bază forfetară, cota-parte a taxei pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibile, aferentă cheltuielilor cu carburantul pentru autovehiculele de serviciu care nu sunt utilizate exclusiv în scopuri profesionale. Sistemul, care are caracter facultativ pentru persoanele impozabile, se bazează pe nivelul emisiilor de dioxid de carbon (CO2) ale autovehiculului, dat fiind că există o corelație proporțională între emisii și consumul de carburant și, prin urmare, cheltuielile cu carburantul.
(2) Decizia 2006/659/CE a fost înlocuită prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/2109 a Consiliului (3), care va expira la 31 decembrie 2018.
(3) Prin scrisoarea înregistrată la Comisie la 27 aprilie 2018, Regatul Unit a solicitat autorizarea de a prelungi aplicarea măsurii până la 31 decembrie 2020.
(4) Comisia a informat celelalte state membre în legătură cu cererea prezentată de Regatul Unit, printr-o scrisoare din data de 11 iunie 2018. Prin scrisoarea din data de 12 iunie 2018, Comisia a înștiințat Regatul Unit că deține toate informațiile necesare pentru a analiza cererea.
(5) În conformitate cu articolul 4 din Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/2109, Regatul Unit a prezentat un raport cu privire la aplicarea măsurii speciale. Potrivit Regatului Unit, sistemul a condus la o simplificare, atât pentru persoanele impozabile, cât și pentru administrația fiscală, a procedurii de colectare a TVA-ului în ceea ce privește cheltuielile cu carburantul pentru autovehiculele de serviciu.
(6) Prin urmare, este oportun ca Regatul Unit să fie autorizat să aplice măsura respectivă până la 31 decembrie 2020.
(7) Măsura de derogare nu va avea un impact negativ asupra resurselor proprii ale Uniunii provenind din TVA,