Recitale
(1) În temeiul articolului 287 punctul 12 din Directiva 2006/112/CE, Ungaria poate scuti de la plata taxei pe valoarea adăugată (TVA) persoanele impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională a 35 000 EUR, la cursul de schimb din ziua aderării sale.
(2) Printr-o scrisoare înregistrată de Comisie la 13 noiembrie 2017, Ungaria a solicitat autorizarea de a introduce o măsură specială de derogare de la articolul 287 punctul 12 din Directiva 2006/112/CE, în vederea majorării pragului de scutire la 48 000 EUR. Prin această măsură specială, persoanele impozabile vizate ar fi scutite parțial sau total de obligațiile în materie de TVA menționate în titlul XI capitolele 2-6 din Directiva 2006/112/CE.
(3) Majorarea pragului pentru regimul special aplicat întreprinderilor mici prevăzut la articolele 281-294 din Directiva 2006/112/CE constituie o măsură de simplificare, deoarece poate reduce în mod semnificativ obligațiile în materie de TVA pentru aceste întreprinderi.
(4) În conformitate cu articolul 395 alineatul (2) al doilea paragraf din Directiva 2006/112/CE, prin scrisorile din 6 februarie 2018, Comisia a informat celelalte state membre cu privire la cererea prezentată de Ungaria. Prin scrisoarea din 7 februarie 2018, Comisia a informat Ungaria că dispune de toate informațiile necesare pentru a analiza cererea.
(5) Măsura specială solicitată este conformă cu obiectivele de politică prezentate în Comunicarea Comisiei din 25 iunie 2008 intitulată „«Gândiți mai întâi la scară mică»: Prioritate pentru IMM-uri – Un «Small Business Act» pentru Europa”.
(6) Dat fiind faptul că majorarea pragului va avea ca rezultat reducerea obligațiilor în materie de TVA și, implicit, a sarcinilor administrative și a costurilor de conformitate pentru întreprinderile mici, Ungaria ar trebui să fie autorizată să aplice măsura specială pentru o perioadă limitată. Regimul special pentru întreprinderile mici este opțional, astfel încât persoanele impozabile vor putea în continuare să opteze pentru regimul normal de TVA.
(7) Articolele 281-294 din Directiva 2006/112/CE care reglementează regimul special pentru întreprinderile mici fac obiectul unei revizuiri și, ca atare, este posibilă intrarea în vigoare a unei directive care modifică respectivele dispoziții și care fixează o dată de la care statele membre trebuie să aplice dispoziții naționale anterior datei de expirare a perioadei de valabilitate a măsurii speciale, și anume 31 decembrie 2021. În acest caz, prezenta decizie ar trebui să înceteze să se aplice.
(8) Conform informațiilor furnizate de Ungaria, măsura specială va avea doar un efect neglijabil asupra valorii totale a veniturilor fiscale ale Ungariei colectate în etapa consumului final.
(9) Măsura specială nu are impact asupra resurselor proprii ale Uniunii provenind din TVA, deoarece Ungaria va efectua un calcul de compensare în conformitate cu articolul 6 din Regulamentul (CEE, Euratom) nr. 1553/89 al Consiliului (2),