Recitale
(1) Secțiunea II D din dispozițiile preliminare ale nomenclaturii combinate care figurează în anexa I la Regulamentul (CEE) nr. 2658/87 al Consiliului din 23 iulie 1987 privind nomenclatura tarifară și statistică și Tariful Vamal Comun (1) prevede aplicarea unei taxe vamale forfetare de 3,5 % ad valorem pentru mărfurile trimise în loturi mici unor persoane fizice sau conținute în bagajele personale ale călătorilor, cu condiția ca aceste importuri să nu aibă caracter comercial și ca valoarea totală a acestor mărfuri să nu depășească, pe transport sau pe călător, 350 EUR.
(2) Taxa forfetară de 3,5 % ad valorem și plafonul de 350 EUR au fost stabilite prin Regulamentul (CE) nr. 866/97 al Consiliului din 12 mai 1997 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2658/87 în ceea ce privește dispozițiile preliminare ale nomenclaturii tarifare și statistice (2). Aceste dispoziții nu au fost adaptate ulterior.
(3) Din 1997, nivelurile taxelor vamale aplicabile mărfurilor importate în mod normal de călători în bagajele personale sau trimise în loturi mici unor persoane particulare s-au redus cu aproximativ 20 %. Prin urmare, este oportună reducerea taxei forfetare cu un punct procentual, până la 2,5 %. Acest nivel al taxei ar trebui să se aplice numai mărfurilor importate pentru care Tariful Vamal Comun nu prevede o exonerare de taxe.
(4) Dată fiind evoluția inflației prețurilor în cadrul Comunității și în afara acesteia pentru produsele importate în mod normal în cazurile menționate și având în vedere numărul crescut de călători și de loturi trimise persoanelor fizice, este necesar să se adapteze plafonul la 700 EUR, pentru a facilita vămuirea mărfurilor în aceste situații.
(5) Prin urmare, Regulamentul (CEE) nr. 2658/87 ar trebui să fie modificat în consecință,