Începe proba gratuită

Decizie 1998/527 · CELEX 31998D0527

Decizia Comisiei din 24 iulie 1998 privind tratarea fraudei în materie de TVA în conturile naționale (diferențe între încasările teoretice de TVA și încasările reale de TVA) [notificată cu numărul C(1998) 2202]Text cu relevanță pentru SEE.

Data act
24.07.1998
Intrare in vigoare
27.07.1998
Jurnalul Oficial UE
oj:JOL_1998_234_R_0039_009
Status
Inactiv
colectarea taxelor fraudă fiscală produs intern brut produs național brut TVA

Articolul 1

Statele membre calculează valoarea fraudei cu TVA fără complicitatea cumpărătorilor prin aplicarea metodei prezentate în anexă. În vederea efectuării acestui calcul, statele membre vor determina în special încasările teoretice de TVA și încasările reale de TVA, analizând diferența dintre aceste două sume, prin aplicarea formulei următoare: Dacă este necesar, statele membre vor ajusta valoarea adăugată inclusă în estimărilor lor ale PIB și PNB, efectuate în conformitate cu Directiva 89/130/CEE, Euratom, adăugând totalul fraudei fără complicitatea cumpărătorului, astfel calculată.

Articolul 2

Pentru a efectua ajustarea descrisă în articolul 1, statele membre pot să aplice, de asemenea, o metodă care să fie echivalentă cu cea prezentată în articolul 1 primul paragraf, care produce rezultate comparabile.

Articolul 3

Până la 1 octombrie 1998 cel târziu, statele membre vor prezenta o explicație a surselor și metodelor aplicate și vor prezenta în cifre ajustările efectuate. În conformitate cu articolul 19 din Regulamentul (CEE, Euratom) nr. 1552/89 al Consiliului (3), Comisia va verifica în special valabilitatea surselor și metodelor utilizate și a ajustărilor efectuate, precum și comparabilitatea rezultatelor obținute, în special în cazurile în care, conform articolului 2, nu s-a utilizat metoda descrisă în articolul 1 primul paragraf. Pentru noile state membre (Austria, Finlanda și Suedia), termenul limită se stabilește la 1 octombrie 1999.

Articolul 4

Dacă statele membre pot demonstra Comisiei că a fost inclus deja în conturile lor naționale calculul echivalent, articolul 1 nu se aplică. Statele membre care vor să recurgă la această variantă trebuie să prezinte Comisiei o documentație completă până la 1 octombrie 1998 (pentru Austria, Finlanda și Suedia: 1 octombrie 1999). Comisia va informa Comitetul PNB cu privire la rezultatul punerii în aplicare a prezentei decizii și, în special, cu privire la metodele utilizate de statele membre.

Articolul 5

Prezenta decizie se adresează statelor membre.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.