Articolul 1
În scopul perceperii prelevărilor la import și al acordării de restituiri la export, animalele vii din specia bovină sunt considerate animale reproducătoare de rasă pură înregistrate sub codul NC 0102 10 00 în cazul în care acestea sunt în conformitate cu prevăzută la articolul 1 din Directiva 77/504/CEE. De asemenea, doar animalele care nu depășesc vârsta de șase ani sunt considerate femele reproducătoare de rasă pură.
Articolul 2
(1) În momentul punerii în liberă circulație a animalelor reproducătoare de rasă pură din specia bovină înregistrate sub codul NC 0102 10 00, importatorul prezintă autorităților vamale ale statului membru pentru fiecare animal:
(a) certificatul genealogic și zootehnic;
(b) certificatul de sănătate aplicabil bovinelor reproducătoare de rasă pură.
(2) De asemenea, importatorul prezintă autorităților vamale o declarație scrisă care să ateste că, în afara cazului de forță majoră, animalul nu va fi sacrificat în termen de douăsprezece luni începând cu ziua importării lui.
(3) Cel târziu la sfârșitul celei de-a cincisprezecea luni următoare celei în care a avut loc punerea în liberă circulație, importatorul dovedește autorităților vamale ale statului membru importator că animalul:
(a) nu a fost sacrificat înainte de expirarea termenului stabilit la alineatul (2) și este înregistrat sau înscris într-un registru genealogic sau
(b) a fost sacrificat înainte de expirarea acestui termen din motive de sănătate sau a murit ca urmare a unei boli sau a unui accident.
Dovada menționată la litera (a) se face printr-o atestare întocmită de către asociația, organizația sau serviciul oficial al statului membru care deține registrul genealogic. Dovada menționată la litera (b) se face printr-o atestare întocmită de către un serviciu oficial desemnat de către statul membru.
(4) Nerespectarea termenului de douăsprezece luni, cu excepția aplicării alineatului (3) litera (b), atrage după sine clasificarea animalului în cauză sub codul NC 0102 90 și duce la inițierea unei ac țiuni de recuperare a drepturilor de import nepercepute, în conformitate cu Regulamentul (CEE) nr. 1679/79.
(5) Dispozițiile referitoare:
— la limita de vârstă menționată la articolul 1;
— la obligațiile menționate la alineatele (2), (3) și (4)
nu se aplică importurilor de animale reproducătoare de rasă pură originare și de proveniență din Austria, Finlanda, Islanda, Norvegia, Suedia și Elveția.
Articolul 3
Acordarea restituirii pentru femelele reproducătoare de rasă pură este condiționată, pentru fiecare animal, de prezentarea, în momentul îndeplinirii formalităților vamale de export, a originalului și a unei copii după:
(a) certificatul genealogic emis de către asociația, organizația sau serviciul oficial al statului membru care deține registrul genealogic în care figurează în special rezultatele controalelor performanțelor și rezultatele (cu menționarea originii acestora) aprecierii valorii genetice a animalului propriu-zis și a părinților și bunicilor acestuia. Aceste rezultate pot de asemenea să însoțească certificatul;
(b) certificatul de sănătate aplicabil bovinelor reproducătoare de rasă pură cerut de către țara terță de destinație.
Cu toate acestea, prin derogare de la litera (b), statele membre pot autoriza prezentarea unui singur certificat pentru un lot de animale.
Originalul celor două certificate se înapoiază exportatorului, iar copiile după aceste două documente, certificate de autoritățile vamale, se anexează la cererea de acordare a restituirii.
Articolul 4
(1) Atunci când animalele reproducătoare de rasă pură sunt reimportate în Comunitate, înainte de a fi puse în liberă circulație, restituirea la export acordată trebuie să fie înapoiată sau trebuie să se ia măsuri adecvate de către autoritățile competente pentru ca sumele prevăzute să fie reținute în cazul în care acestea nu au fost plătite deja.
(2) În cazul în care, în momentul îndeplinirii formalităților vamale de import privind animalele înregistrate sub codul NC 0102 10 00, pe certificatul genealogic apare mențiunea că respectivul crescător este stabilit în Comunitate, importatorul trebuie să dovedească și faptul că nici o restituire nu a fost acordată sau că suma acordată a fost rambursată. În cazul în care o astfel de dovadă nu poate fi prezentată, se consideră că animalele au beneficiat de o restituire la export egală cu cea mai ridicată prelevare la import aplicabilă în ziua reimportării în Comunitate a animalelor din specia bovină înregistrate sub codul NC 0102 90.
Articolul 5
Regulamentul (CEE) nr. 1544/79 se abrogă.
Articolul 6
Prezentul regulament intră în vigoare la 17 august 1992.