Articolul 1
Regulamentul (CEE) nr. 2759/75 se modifică după cum urmează: 1. La articolul 1 alineatul (2) se elimină. 2. La articolul 4 alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) Anual, se stabilește un preț de bază valabil începând de la data de 1 iulie a anului respectiv pentru carnea de porc din specia porcine domestice, prezentată în carcasă sau semicarcasă, denumită în continuare «porc sacrificat», având o calitate standard definită în conformitate cu grila comunitară de clasificare a carcaselor de porc. Prețul de bază este stabilit în funcție de: — prețul-ecluză și de taxa care se aplică în cursul trimestrului care începe la data de 1 iulie din același an; — necesitatea stabilirii acestui preț la un nivel care să contribuie la stabilitatea prețurilor pieței, fără a determina însă formarea unor excedente structurale în Comunitate.” 3. La articolul 4, alineatele (5) și (6) se înlocuiesc cu următorul text: „(5) Consiliul, hotărând cu majoritate calificată la propunerea Comisiei, stabilește grila comunitară de clasificare a carcaselor de porc. (6) În conformitate cu procedura prevăzută la articolul 24, — sunt hotărâte măsurile de intervenție, precum și data la care încetează aplicarea acestora; — se stabilește lista piețelor reprezentative; — sunt adoptate normele de aplicare a prezentului articol.” 4. La articolul 9, alineatul (1) se înlocuiește cu următorul text: „(1) Taxa aplicabilă porcului sacrificat este constituită: (a) dintr-un element egal cu diferența dintre prețul stabilit în Comunitate și cel de pe piața mondială pentru cantitatea de cereale furajere necesară producerii în Comunitate a unui kilogram de carne de porc. Prețurile cerealelor furajere din Comunitate se stabilesc o dată pe an pentru o perioadă de douăsprezece luni, începând de la 1 iulie, în funcție de prețul-prag și de majorările lunare. Acestea servesc la fixarea taxei începând cu data de 1 iulie a fiecărui an. Prețurile cerealelor furajere de pe piața mondială se stabilesc trimestrial, pe baza prețurilor cerealelor înregistrate pe perioada de cinci luni care precede cu o lună trimestrul pentru care se calculează elementul menționat. Cu toate acestea, la stabilirea taxei valabile de la 1 octombrie, 1 ianuarie și 1 aprilie, se ține seama de evoluția prețurilor cerealelor furajere pe piața mondială numai dacă, la aceeași dată, se stabilește un nou preț-ecluză; (b) dintr-un element egal cu 7 % din media prețurilor-ecluză valabile pentru cele patru trimestre care preced data de 1 aprilie a fiecărui an. Acest element este stabilit o dată pe an pentru o perioadă de douăsprezece luni, începând cu data de 1 iulie.” 5. La articolul 10, alineatele (2) și (3) se înlocuiesc cu următorul text: „(2) În ceea ce privește produsele prevăzute la articolul 1 alineatul (1) litera (c), taxa este egală cu suma următoarelor elemente: (a) un prim element obținut din taxa pe porcul sacrificat, în funcție de raportul existent între prețurile din Comunitate ale acestor produse, pe de o parte, și prețul pentru porcul sacrificat, pe de altă parte; (b) un al doilea element egal cu 7 % din prețul mediu al ofertei, stabilit pe baza importurilor efectuate în cursul celor douăsprezece luni care preced data de 1 aprilie din fiecare an. Cu toate acestea, acest procent este egal cu 10 pentru produsele care au codurile NC ex 1602 și ex 1902. Acest element se stabilește o dată pe an pentru o perioadă de douăsprezece luni, începând cu data de 1 iulie. (3) Prin derogare de la alineatele (1) și (2), pentru produsele care au codurile NC 0206 30 21, 0206 30 31, 0206 41 91, 0206 49 91, 1501 00 11, 1601 00 10, 1602 10 00, 1602 20 90 și 1602 90 10, a căror rată de impozitare a fost înregistrată în cadrul GATT (Acordul General pentru Tarife și Comerț), impozitele se limitează la suma care rezultă în urma acestei înregistrări.” 6. La articolul 12 alineatul (2), ultimul paragraf se înlocuiește cu următorul text: „Cu toate acestea, la stabilirea prețului-ecluză valabil de la 1 octombrie, 1 ianuarie și 1 aprilie, se ține seama de evoluția prețurilor cerealelor furajere pe piața mondială numai dacă valoarea cantității de cereale furajere indică o variație minimă în raport cu cea utilizată pentru calculul prețului de ecluzare pe trimestrul precedent.”