Articolul 1
Directiva 69/335/CEE se modifică după cum urmează: 1. La articolul 4 alineatul (2): — teza introductivă se înlocuiește cu următorul text: „(2) În măsura în care, la 1 iulie 1984, erau impozitate cu o cotă de 1 %, următoarele tranzacții pot face în continuare obiectul:”; — următorul paragraf se adaugă la sfârșit: „Cu toate acestea, Republica Elenă stabilește care dintre tranzacțiile enumerate anterior vor face obiectul taxei pe majorarea de capital .” 2. Articolul 7 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 7 (1) Statele membre scutesc de plata taxei pe majorarea de capital tranzacțiile, altele decât cele menționate la articolul 9, care, la 1 iulie 1984, erau scutite sau impozitate cu o cotă mai mică sau egală cu 0,50 %. Scutirea se face în condițiile aplicabile la data respectivă, pentru acordarea unei scutiri sau, după caz, pentru impozitarea cu o cotă mai mică sau egală cu 0,50 %. Republica Elenă stabilește care tranzacții sunt scutite de la plata taxei pe majorarea de capital . (2) Statele membre pot fie să scutească de la plata taxei pe majorarea de capital toate tranzacțiile, altele decât cele menționate la alineatul (1), fie să le supună impozitării cu o cotă unică de cel mult 1 %. (3) În cazul majorării capitalului unei societăți, în conformitate cu articolul 4 alineatul (1) litera (c), ca urmare a unei reduceri de capital datorită pierderilor înregistrate, partea de majorare care corespunde reducerii de capital poate fi scutită de la plata taxei, cu condiția ca respectiva majorare să aibă loc în decurs de patru ani de la reducerea de capital.” 3. La articolul 8, teza introductivă se înlocuiește cu următorul text: „Sub rezerva articolului 7 alineatul (1), statele membre pot scuti de la plata taxei pe majorarea de capital tranzacțiile menționate la articolul 4 alineatele (1) și (2) privind:”.