Articolul 1
(1) Taxele vamale aplicabile importului în Comunitate al produselor originare din Turcia, enumerate în anexa I, sunt reduse în proporțiile indicate pentru fiecare dintre ele.
(2) Până la 31 decembrie 1977 și prin derogare de la alineatul (1), Danemarca, Irlanda și Regatul Unit sunt autorizate să aplice, la importul portocalelor proaspete încadrate în subpoziția 08.02 ex A din Tariful vamal comun, al mandarinelor, inclusiv tangerine și satsuma, clementine, wilking și alți hibrizi similari de citrice proaspete încadrate în subpoziția 08.02 ex B din Tariful vamal comun, taxe care nu pot fi inferioare celor din anexa II.
Articolul 2
Elementul fix al impozitării la importul în Comunitate al produselor originare din Turcia, enumerate în anexa III, este redus în proporțiile indicate pentru fiecare dintre ele.
Articolul 3
Pentru produsele enumerate mai jos, originare din Turcia, taxele vamale la importul în Comunitate vor fi reduse în proporțiile indicate pentru fiecare dintre ele, cu condiția respectării prețului de referință stabilit sau care urmează a fi stabilit în conformitate cu articolul 19 din Regulamentul (CEE) nr. 100/76 (6).
Numărul din Tariful vamal comun Denumirea mărfurilor Reducere (%) 03.01 Pește proaspăt (viu sau mort), refrigerat sau congelat: B. Pește de mare: 1. întreg, decapitat sau tranșat: e) rechin 80 f) porc-de-mare sau sebaste (Sebastes marinus) 80 g) halibut (Hippoglossus vulgaris, Hippoglossus reinhardtius) 80 h) cod (Gadus morrhua sau Gadus callarias) 80 ij) cod negru (Pollachius virens sau Gadus virens) 80 k) eglefin 80 l) merlan (Merlangus merlangus) 80 m) macrou 80 o) cambulă 80 p) doradă de mare din speciile Dentex dentex și Pagellus 80 r) alții 80
Articolul 4
(1) În ceea ce privește lămâile proaspete încadrate în subpoziția 08.02 ex C din Tariful vamal comun, reducerea tarifară prevăzută la articolul 4 alineatul (3) din anexa 6 la protocolul adițional se aplică atunci când cursurile constatate pe piețele reprezentative ale Comunității la nivelul importatorului angrosist sau aduse la acest nivel rămân egale sau superioare, pentru produsul respectiv, prețului definit la alineatul (4).
Cursurile menționate în primul paragraf sunt luate în considerare după vămuire și deducerea taxelor de import, altele decât taxele vamale, aceste taxe fiind cele prevăzute pentru calculul prețului de intrare menționat în Regulamentul (CEE) nr. 1035/72.
Produsul respectiv va fi eventual încadrat în categoria de calitate I, în temeiul articolului 24 alineatul (2) paragraful al doilea liniuța a treia din Regulamentul (CEE) nr. 1035/72.
(2) Pentru deducerea taxelor de import altele decât taxele vamale și care sunt menționate la articolul 24 alineatul (3) liniuța a treia din Regulamentul (CEE) nr. 1035/72, cu condiția ca prețurile comunicate de statele membre Comisiei să cuprindă incidența acestor taxe, suma care se va deduce se calculează de către Comisie în așa fel încât să se evite eventualele inconveniente rezultate din incidența acestor taxe asupra prețurilor de intrare, în funcție de origine. În acest caz, se ia în calcul o incidență medie care corespunde mediei aritmetice dintre incidența cea mai mică și incidența cea mai ridicată.
(3) Sunt reprezentative, în sensul alineatului (1), piețele Comunității reținute pentru constatarea cursurilor pe baza cărora se calculează prețul de intrare prevăzut în Regulamentul (CEE) nr. 1035/72.
(4) Prețul menționat la alineatul (1) este egal cu prețul de referință în vigoare pe durata perioadei respective, majorat cu incidența taxelor vamale aplicabile importurilor provenite din țări terțe asupra acestui preț, precum și cu o sumă forfetară stabilită la 1,20 unități de cont la 100 de kilograme.
(5) În cazul în care cursurile menționate la alineatul (1), după vămuire și deducerea taxelor de import, altele decât taxele vamale, rămân, pe piețele reprezentative ale Comunității care au cursul cel mai scăzut, timp de trei zile de piață consecutive, inferioare prețului definit la alineatul (4), produsului respectiv i se va aplica taxa vamală în vigoare pentru țările terțe la data importului.
Regimul va rămâne în vigoare până în momentul în care aceleași cursuri vor rămâne pe piețele reprezentative ale Comunității care au cursul cel mai scăzut, timp de trei zile de piață consecutive, egale sau superioare prețului definit la alineatul (4).
(6) Pe baza cursurilor constatate pe piețele reprezentative ale Comunității și comunicate de statele membre, Comisia va urmări în mod regulat evoluția prețurilor și va proceda la constatările prevăzute la alineatul (5).
Măsurile necesare vor fi luate în conformitate cu procedura prevăzută de Regulamentul (CEE) nr. 1035/72 pentru aplicarea taxelor compensatorii la fructe și legume.
(7) Articolele 23 – 28 din Regulamentul (CEE) nr. 1035/72 rămân aplicabile.
Articolul 5
(1) Următoarele produse, originare din Turcia, sunt admise la importul în Comunitate cu o taxă vamală de 2,5 % ad valorem în limita unui contingent tarifar comunitar anual de 25 000 de tone.
Numărul din Tariful vamal comun Denumirea mărfurilor 08.05 Fructe cu coajă tare (altele decât cele de la nr. 08.01), proaspete sau uscate, chiar fără coajă sau decorticate: ex G. altele: — Alune de pădure
(2) În cazul în care alineatul (1) nu se aplică la un an calendaristic întreg, contingentul va fi deschis pro rata temporis.
Articolul 6
Taxele aplicabile la importul în Comunitate al grâului dur și al meiului lung, încadrate în subpozițiile 10.01 ex B și, respectiv, 10.07 ex D din Tariful vamal comun, produse în Turcia și transportate direct din această țară în Comunitate, vor fi cele calculate în conformitate cu dispozițiile articolului 13 din Regulamentul (CEE) nr. 2727/75, diminuate fiecare cu 0,50 unități de cont pe tonă.
Articolul 7
(1) Taxa percepută la importul în Comunitate a secarei de la poziția 10.02 din Tariful vamal comun, produsă în Turcia și transportată direct din această țară în Comunitate, va fi cea calculată în conformitate cu articolul 13 din Regulamentul (CEE) nr. 2727/75, diminuată cu o sumă egală cu taxa specială de export în Comunitate, percepută de Turcia pentru respectivul produs, în limita a 8 unități de cont pe tonă.
(2) Regimul prevăzut la alineatul (1) se aplică oricărui import pentru care importatorul face dovada achitării taxei speciale de export de către exportator, până la concurența unei sume ce nu depășește nivelul taxei stabilite în conformitate cu articolul 13 din Regulamentul (CEE) nr. 2727/75, aplicabile la importul secarei în Comunitate, nici 8 unități de cont pe tonă.
Articolul 8
Elementul fix perceput la importul în Comunitate al produselor enumerate mai jos, originare din Turcia, se va reduce cu 50 %.
Numărul din Tariful vamal comun Denumirea mărfurilor 11.07 A. Malț, inclusiv prăjit neprăjit: II. altfel: a) prezentat sub formă de făină B. prăjit
Articolul 9
(1) Atunci când Turcia va aplica taxa specială de export la uleiul de măsline, altul decât cel care a fost supus unui proces de rafinare, încadrat în subpoziția 15.07 A II din Tariful vamal comun, obținut integral în Turcia și transportat direct din această țară în Comunitate, taxa aplicabilă importului acestui tip de ulei în Comunitate va fi, după caz, taxa menționată la articolul 13 din Regulamentul (CEE) nr. 136/66 al Consiliului din 22 septembrie 1966, cu privire la stabilirea unei organizări comune a piețelor în sectorul materiilor grase (7), modificat ultima dată de Regulamentul (CEE) nr. 1707/73 (8) sau cea rezultată din aplicarea procedurii de adjudecare prevăzută de Regulamentul (CEE) nr. 2843/76 (9), minus:
(a) 0,50 unități de cont la 100 de kilograme;
(b) o sumă egală cu nivelul taxei speciale de export percepute de Turcia pentru acest ulei în limita a 9 unități de cont la 100 de kilograme, această sumă fiind majorată, până la 31 octombrie 1977, cu 9 unități de cont la 100 de kilograme.
(2) Regimul prevăzut la alineatul (1) este aplicabil la orice import pentru care, în momentul importării uleiului de măsline, importatorul face dovada faptului că taxa specială de export menționată în alineatul respectiv se regăsește în prețul de import.
(3) Atunci când Turcia nu aplică o taxă specială la export, taxa percepută la importul în Comunitate al uleiului definit la alineatul (1) va fi, după caz, taxa menționată la articolul 13 din Regulamentul (CEE) nr. 136/66 sau cea rezultată din aplicarea procedurii de adjudecare prevăzute de Regulamentul (CEE) nr. 2843/76, diminuată cu 0,50 unități de cont la 100 de kilograme.
Articolul 10
(1) Fără a se aduce atingere perceperii elementului mobil, elementul fix al taxei va fi redus cu 80 % în cazul importului în Comunitate de ulei de măsline care a fost supus unui proces de rafinare, de la subpoziția 15.07 A I din Tariful vamal comun, care a fost obținut integral în Turcia și transportat direct din această țară în Comunitate.
(2) Taxa menționată la alineatul (1) se stabilește de către Comisie.
Articolul 11
(1) Pentru preparatele și conservele de sardine originare din Turcia, de la subpoziția 16.04 D din Tariful vamal comun, taxa vamală la importul în Comunitate se reduce cu 40 %, cu condiția respectării prețurilor minime stabilite în conformitate cu dispozițiile din alineatele următoare.
(2) Până la 30 iunie 1978, prețurile minime menționate la alineatul (1) sunt cele cuprinse în anexa IV. Prețurile prevăzute pentru perioada care începe la 1 iulie 1978 sunt cel puțin cele cuprinse în anexa menționată, actualizate prin schimb de scrisori între părțile contractante, pentru a se ține seama de evoluția costurilor produselor respective.
(3) Începând de la 1 iulie 1979, prețurile minime menționate la alineatul (1) vor fi convenite printr-un schimb anual de scrisori între părțile contractante.
(4) Reducerea taxei vamale menționate la alineatul (1) nu se va aplica decât începând de la data și pe perioadele determinate prin schimburi de scrisori care să cuprindă procedurile tehnice de aplicare a prezentului articol.
Articolul 12
(1) Pentru produsele enumerate mai jos, originare din Turcia, taxa vamală la importul în Comunitate se reduce în proporția de mai jos, sub rezerva respectării condițiilor convenite prin schimbul de scrisori.
Numărul din Tariful vamal comun Denumirea mărfurilor Reducere (%) 20.02 Legume și plante leguminoase preparate sau conservate fără oțet sau acid acetic: ex C. Tomate: — concentrate de tomate 30
(2) Reducerea tarifară menționată la alineatul (1) nu se va aplica decât de la data și pe perioadele determinate prin schimburile de scrisori care trebuie efectuate în fiecare an între părțile contractante pentru stabilirea condițiilor și procedurilor în acest sens.
Articolul 13
Pentru produsele enumerate mai jos, originare din Turcia, taxa vamală la importul în Comunitate se reduce cu 30 % în limita unui contingent tarifar comunitar anual de 90 de tone.
Numărul din Tariful vamal comun Denumirea mărfurilor 20.06 Fructe preparate și conservate în alt mod, cu sau fără adaos de zahăr sau alcool: B. altele: II. fără adaos de alcool: c) fără adaos de zahăr, în ambalaje imediate cu un conținut net: 1. de minimum 4,5 kg: ex aa) Caise: — Pulpă de caise
Articolul 14
În funcție de necesități, procedurile de aplicare a prezentului Regulament vor fi stabilite în conformitate cu procedura prevăzută la articolul 26 din Regulamentul (CEE) nr. 2727/75 sau, după caz, în conformitate cu articolele respective din alte reglementări referitoare la organizarea comună a piețelor agricole.
Articolul 15
(1) Se abrogă:
— Regulamentul (CEE) nr. 1233/71 al Consiliului din 7 iunie 1971, referitor la importul de citrice originare din Turcia (10);
— Regulamentul (CEE) nr. 1235/71 al Consiliului din 7 iunie 1971, referitor la importurile de ulei de măsline din Turcia (11);
— Regulamentul (CEE) nr. 2754/75 al Consiliului din 29 octombrie 1975, referitor la importurile unor cereale din Turcia (12);
— Regulamentul (CEE) nr. 2755/75 al Consiliului din 29 octombrie 1975, referitor la importul în Comunitate al unor produse agricole originare din Turcia (13);
— Regulamentul (CEE) nr. 113/76 al Consiliului din 19 ianuarie 1976, referitor la importul în Comunitate de produse din sectorul pescuitului, originare din Turcia (14).
(2) Referirile la regulamentele abrogate în temeiul alineatului (1) trebuie înțelese ca fiind făcute la prezentul regulament.
Vizele și referirile legate de articolele respectivelor regulamente se vor citi după tabelul de concordanțe cuprins în anexa V.
Articolul 16
Prezentul regulament intră în vigoare la 1 iulie 1977.