Articolul 1
Prezentul regulament stabilește norme speciale de aplicare a prelevărilor la export sau a prelevărilor speciale la export pentru:
— zahărul din sfeclă și zahărul din trestie, în stare solidă, conform anexei I la prezentul regulament;
— siropurile de zahăr și alte zaharuri, conform anexelor II și III la prezentul regulament;
— sfecla de zahăr și trestia de zahăr, conform anexei IV la prezentul regulament.
Articolul 2
În cazul în care producția zahărului brut exportat, determinată în conformitate cu articolul 1 din Regulamentul (CEE) nr. 431/68, diferă de producția stabilită pentru calitatea standard, prelevarea care se aplică per 100 kg din acest zahăr brut se calculează prin înmulțirea prelevării la export pentru zahărul brut de calitate standard cu un factor de corecție. Factorul de corecție se obține prin împărțirea procentului producției de zahăr brut exportat la 92.
Articolul 3
(1) În ceea ce privește produsele prevăzute în anexa II, prelevarea specială la export se stabilește, în principiu, la intervale regulate. Valoarea acestei prelevări se fixează în funcție de valoarea prelevării speciale la export aplicabilă zahărului alb, ținând seama de aspectele economice și tehnice ale produselor respective. Valoarea astfel stabilită constituie valoarea de bază a taxei speciale la export. Această valoare de bază se stabilește per kilogram de conținut de zaharoză, inclusiv conținutul de alte zaharuri exprimate ca zaharoză. Aceste conținuturi se determină în conformitate cu articolul 13 alineatele (1)-(3) din Regulamentul (CEE) nr. 394/70.
În ceea ce privește produsele prevăzute în anexa III, valoarea de bază a prelevării speciale la export este de 0,20 unități de cont per kilogram de conținut de zaharoză, inclusiv conținutul de alte zaharuri exprimate ca zaharoză.
(2) Prelevarea specială la export per 100 kg de produse prevăzute în anexele II și III la prezentul regulament este egală cu valoarea de bază înmulțită cu conținutul de zaharoză măsurat, inclusiv, dacă este cazul, cu conținutul altor zaharuri exprimate ca zaharoză.
Articolul 4
(1) În ceea ce privește produsele prevăzute în anexa IV, prelevarea specială la export se fixează, în principiu, în unități de cont per tonă metrică, o dată pentru fiecare an de comercializare a zahărului.
(2) Valoarea prelevării se determină per tonă metrică de produs prin înmulțirea diferenței, per 100 kg de zahăr alb, dintre prețul CIF mediu înregistrat în ultimele trei luni precedente lunii în care s-a stabilit respectiva taxă și prețul prag în vigoare în ziua stabilirii respective cu un coeficient de:
(a) 1,6 în cazul sfeclei de zahăr proaspete, întregi sau feliate;
(b) 5,5 în cazul sfeclei de zahăr uscate, întregi, feliate sau praf;
(c) 1,1 în cazul trestiei de zahăr.
Articolul 5
Prezentul regulament intră în vigoare la 31 martie 1975.