Începe proba gratuită

Regulament 1968/260 · CELEX 31968R0260

Regulamentul (CEE, Euratom, CECO) nr. 260/68 al Consiliului din 29 februarie 1968 de stabilire a condițiilor și a procedurii de aplicare a impozitului stabilit în beneficiul Comunităților Europene

Data act
29.02.1968
Intrare in vigoare
05.03.1968
Jurnalul Oficial UE
oj:JOL_1968_056_R_0008_005
Status
In vigoare
agent (UE) bază de impozitare funcționar european impozit pe venit rație venit impozabil

Articolul 1

Impozitul pe salariile, remunerațiile și alocațiile plătite de Comunități funcționarilor și agenților lor, prevăzut la articolul 13 alineatul (1) din Protocolul privind privilegiile și imunitățile Comunităților Europene, se stabilește și se încasează în condițiile și conform procedurii prevăzute de prezentul regulament.

Articolul 2

Sunt supuse impozitării următoarele categorii de persoane: — persoane aflate sub incidența Statutului funcționarilor sau a Regimului aplicabil celorlalți agenți ai Comunităților, inclusiv beneficiarii indemnizației prevăzute în cazul pensionării în interesul serviciului, cu excepția agenților locali; — beneficiarii pensiilor pentru incapacitate de muncă, limită de vârstă și de urmaș plătite de Comunitate; — beneficiarii indemnizației în caz de încetare definitivă a raporturilor de muncă, prevăzută la articolul 5 din Regulamentul (CEE, Euratom, CECO) nr. 259/68 al Consiliului (1).

Articolul 3

(1) Impozitul se plătește lunar din salariile, remunerațiile și alocațiile de orice fel achitate de Comunități persoanelor supuse impozitării. (2) Cu toate acestea, sumele și indemnizațiile, indiferent dacă sunt sau nu forfetare, care reprezintă plăți compensatorii pentru cheltuielile efectuate din cauza serviciului nu se includ în baza de impozitare. (3) Prestațiile și alocațiile cu caracter familial și social enumerate mai jos se deduc din baza de impozitare: (a) alocațiile familiale: — alocația pentru capul de familie; — alocația pentru copilul aflat în întreținere; — alocația pentru studii; — alocația pentru nașterea unui copil; (b) ajutoarele cu caracter social; (c) indemnizațiile pentru boli profesionale sau accidente; (d) acea parte a oricărei plăți reprezentând alocații familiale. Cuantumul deducerii efectuate se calculează ținând seama, după caz, de dispozițiile articolului 5. (4) Sub rezerva dispozițiilor articolului 5, cuantumului rezultat în urma aplicării dispozițiilor de mai sus i se aplică o deducere de 10 % pentru cheltuieli profesionale și personale. Pentru fiecare copil aflat în întreținerea persoanei supusei impozitării, precum și pentru fiecare persoană asimilată copilului aflat în întreținere în înțelesul articolului 2 alineatul (4) din anexa VII la Statutul funcționarilor Comunităților Europene se aplică o deducere suplimentară echivalentă cu dublul cuantumului alocației pentru copil aflat în întreținere. (5) Reținerile pentru pensii și asigurări sociale, aplicate remuneraței persoanelor supuse impozitării se fac din suma de bază supusă impozitării.

Articolul 4

Impozitul se calculează în raport cu suma impozabilă rezultată din aplicarea articolului 3, considerându-se nule fracțiunile care nu depășesc 803 BEF și aplicând, sub rezerva dispozițiilor articolului 5, următoarele cote de impozitare: 8 % pentru sume cuprinse între 803 și 14 178 BEF; 10 % pentru sume cuprinse între 14 179 și 19 528 BEF; 12,50 % pentru sume cuprinse între 19 529 și 22 380 BEF; 15 % pentru sume cuprinse între 22 381 și 25 413 BEF; 17,50 % pentru sume cuprinse între 25 414 și 28 265 BEF; 20 % pentru sume cuprinse între 28 266 și 31 030 BEF; 22,50 % pentru sume cuprinse între 31 031 și 33 883 BEF; 25 % pentru sume cuprinse între 33 884 și 36 648 BEF; 27,50 % pentru sume cuprinse între 36 649 și 39 500 BEF; 30 % pentru sume cuprinse între 39 501 și 42 265 BEF; 32,50 % pentru sume cuprinse între 42 266 și 45 118 BEF; 35 % pentru sume cuprinse între 45 119 și 47 883 BEF; 40 % pentru sume cuprinse între 47 884 și 50 735 BEF; 45 % pentru sume care depășesc 50 735 BEF.

Articolul 5

În situația în care salariile, remunerațiile și alocațiile se supun unui coeficient corector: — cuantumul fiecăruia dintre elementele incluse în calcularea impozitului, cu excepția reținerilor pentru pensii și asigurări sociale efectuate din remunerația persoanelor supuse impozitării, se obține, în vederea aplicării prezentului regulament, prin aplicarea acestui coeficient corector la cuantumul acestui element, astfel cum este acesta calculat înainte de aplicarea oricărui coeficient corector la remunerația obținută; — cuantumul reducerilor menționate la articolul 3 alineatul (4) se obține prin aplicarea acestui coeficient corector la cuantumul deducerilor, astfel cum sunt acestea calculate înainte de aplicarea oricărui coeficient corector la remunerația obținută; — cuantumurile fracțiunilor de venituri prevăzute la articolul 4 sunt supuse acestui coeficient corector.

Articolul 6

(1) Prin derogare de la prevederile articolelor 3 și 4: (a) sumele plătite: — drept compensație pentru orele suplimentare; — pentru activități extrem de solicitante; — pentru servicii excepționale; — pentru invenții brevetate, se supun cotei de impozit aplicate, în luna precedentă efectuării plății, celei mai mari fracțiuni din cuantumul impozabil al remunerației funcționarului; (b) plățile efectuate pentru încetarea definitivă a funcțiunilor se supun, după aplicarea deducerilor prevăzute la articolul 3 alineatul (4), unei cote de impozit egale cu două treimi din raportul existent, la ultima plată a salariului, între: — cuantumul impozitului datorat și — baza de impozitare definită la articolul 3. (2) Aplicarea prezentului regulament nu poate avea ca efect reducerea salariilor, remunerațiile și alocațiile de orice fel plătite de către Comunități la un cuantum inferior plafonului minim de subzistență definit la articolul 6 din anexa VIII la Statutul funcționarilor Comunității.

Articolul 7

În cazul în care suma impozabilă de plată este cuvenită pentru o perioadă mai mică de o lună, cota de impozit datorat este cea aplicabilă plății lunare corespunzătoare. În cazul în care suma impozabilă de plată este cuvenită pentru o perioadă mai mare de o lună, cota de impozit datorat se calculează ca și cum suma ar fi repartizată conform regulilor obișnuite între lunile pentru care este cuvenită. Plățile de regularizare care nu sunt cuvenite pentru luna în cursul căreia sunt plătite se supun impozitului care le-ar fi fost aplicabil dacă ar fi fost efectuate la datele lor obișnuite.

Articolul 8

Impozitul se percepe prin reținere la sursă. Cuantumul său se rotunjește la nivelul inferior.

Articolul 9

Sumele colectate sub formă de impozit se înregistrează ca venituri la bugetele Comunităților.

Articolul 10

Administrațiile instituțiilor Comunităților se coordonează în vederea aplicării în mod uniform a dispozițiilor prezentului regulament. Consiliul adoptă, la propunerea Comisiei, orice dispoziție necesară pentru aplicarea prezentului regulament.

Articolul 11

Prezentul regulament se aplică și următoarelor categorii de personal: — membrilor Comisiei; — judecătorilor, avocaților generali, grefierului și raportorilor adjuncți ai Curții de Justiție; — membrilor Comisiei de controlul conturilor.

Articolul 12

Prezentul regulament se aplică membrilor organismelor Băncii Europene de Investiții și membrilor personalului său, ca și beneficiarilor pensiilor pe care aceasta le achită, care sunt incluși în categoriile stabilite de Consiliu în temeiul primului alineat al articolului 16 din Protocolul privind privilegiile și imunitățile, în ceea ce privește salariile, remunerațiile și alocațiile, precum și pensiile pentru incapacitate de muncă, limită de vârstă și de urmaș plătite de către bancă.

Articolul 13

Sunt exceptate de la impozitare indemnizațiile compensatorii și plățile prevăzute la articolul 13 din Regulamentul nr. 32 (CEE), nr. 12 (CEEA) (2).

Articolul 14

Regulamentul nr. 32 (CEE), nr. 12 (CEEA) se abrogă.

Articolul 15

Prezentul regulament intră în vigoare în ziua următoare datei publicării sale în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene.

Disponibil în Regra PRO

Încearcă gratuit toate instrumentele, 30 de zile

Creează-ți cont și deblochează , împreună cu toate funcțiile profesionale pentru cercetare juridică.

  • Versiunile istorice ale actelor
  • Fișa actului și legături legislative
  • Căutare rapidă în fiecare act
  • Workspace juridic într-un singur loc

Ai acces gratuit timp de 30 de zile, ca să vezi cum se potrivește Regra în activitatea ta.