Începe proba gratuită

LEGE nr. 200 din 22 mai 2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale

Articolul 15

Articolul 15

Art. 15 din LEGE nr. 200 din 22 mai 2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale

  1. Capitolul IV Utilizarea Fondului de garantare

(1) Creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) și c)-e) reprezintă drepturi salariale și alte drepturi bănești datorate și neplătite salariatului la data și, după caz, în tranșele prevăzute în contractul individual de muncă și/sau contractul colectiv de muncă, asupra cărora nu a intervenit prescripția dreptului la acțiune, și se suportă pentru o perioadă de 5 luni consecutive.

(2) Prin excepție de la alin. (1) , pentru salariații angajatorilor prevăzuți la art. 14 alin. (1^1) , creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) și c)-e) reprezintă drepturi salariale și alte drepturi bănești datorate și neplătite salariatului la data și, după caz, în tranșele prevăzute în contractul individual de muncă și/sau contractul colectiv de muncă asupra cărora nu a intervenit prescripția dreptului la acțiune, aferente unei perioade de 12 luni consecutive.

(3) Prin excepție de la alin. (1) , pentru salariații angajatorilor prevăzuți la art. 14 alin. (1^2) , creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a) și c)-e) reprezintă drepturi salariale și alte drepturi bănești datorate și neplătite salariatului la data și, după caz, în tranșele prevăzute în contractul individual de muncă și/sau contractul colectiv de muncă, asupra cărora nu a intervenit prescripția dreptului la acțiune, aferente unei perioade de 6 luni consecutive.

(4) Perioada prevăzută la alin. (1)-(3) este anterioară datei depunerii cererii prevăzute la art. 19 alin. (1) sau (2) .

(5) O altă solicitare privind plata creanțelor salariale poate fi formulată numai dacă perioada pentru care s-a solicitat plata este mai mică de 5 luni, în situația prevăzută la alin. (1) , mai mică de 12 luni, în situația prevăzută la alin. (2) , respectiv mai mică de 6 luni, în situația prevăzută la alin. (3) .

(la 20-02-2026, Articolul 15, Capitolul IV a fost modificat de )

Istoricul modificărilor

Notele asociate articolului în forma selectată.

1
  1. 20.02.2026

    Modificare

    ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 6 din 19 februarie 2026

    (la 20-02-2026, Articolul 15 , Capitolul IV a fost modificat de Punctul 8. , Articolul I din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 6 din 19 februarie 2026, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 20 februarie 2026 )

    Vezi actul modificator