Începe proba gratuită

LEGE nr. 45 din 7 aprilie 2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă

Articolul I

Articolul I

Art. I din LEGE nr. 45 din 7 aprilie 2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă

privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, , cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:

g) nu au putut ocupa loc de muncă și sunt victime ale violenței domestice protejate prin ordin de protecție emis potrivit dispozițiilor pentru prevenirea și combaterea violenței domestice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ori ale traficului de persoane, astfel cum sunt definite potrivit privind prevenirea și combaterea traficului de persoane, cu modificările și completările ulterioare.

2. La se modifică și va avea următorul cuprins:

(1) Persoanele prevăzute la art. 16 lit. a), b) și d)-g), precum și persoanele care desfășoară activități în mediul rural și nu realizează venituri lunare sau realizează venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință în vigoare și care sunt înregistrate la agențiile pentru ocuparea forței de muncă beneficiază, în mod gratuit, de servicii de formare profesională.

3. La și se modifică și vor avea următorul cuprins:

(1) Angajatorii care încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, șomeri în vârstă de peste 45 de ani, șomeri care sunt părinți unici susținători ai familiilor monoparentale, șomeri de lungă durată, tineri NEET sau persoane aflate în una dintre situațiile prevăzute la art. 16 lit. g) primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare persoană angajată din aceste categorii, o sumă în cuantum de 2.250 lei, cu obligația menținerii raporturilor de muncă sau de serviciu cel puțin 18 luni.

........................................................................

(8) Facilitățile prevăzute la alin. (1), (2) și (5) se acordă angajatorilor în situația în care persoanele din categoriile prevăzute la aceste alineate sunt înregistrate ca șomeri în evidența agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București.