Articolul 1
Art. 1 din DECRET nr. 423 din 31 iulie 1964 pentru modificarea art. 5 din Decretul nr. 153/1954 privitor la impozitul pe veniturile populaţiei
din Decretul nr. 153/1954 privitor la impozitul pe veniturile populației, astfel cum a fost modificat prin Decretul nr. 5/1955 publicat în Buletinul Oficial nr. 2 din 16 februarie 1955 și Decretul nr. 291/1959 publicat în Buletinul Oficial nr. 20 din 10 august 1959, se modifica și va avea următorul cuprins:
"Art. 5. - Impozitul de la muncitori și funcționari se calculează lunar, pe fiecare loc de muncă în parte, asupra totalității cîștigului realizat în luna expirată, pe baza următoarelor cote:
| Cistigul lunar impozabil lei | impozitul lunar | ||||
| pina la 500 | scutit | ||||
| 501- 700 | 10% | pentru suma ce depaseste | 500 lei | ||
| 701- 800 | 20 lei + 12% | pentru suma ce depaseste | 700 lei | ||
| 801- 900 | 32 lei + 14% | '' | '' | 800 lei | |
| 901-1000 | 46 lei + 17% | '' | '' | 900 lei | |
| 1001-1100 | 63 lei + 18% | '' | '' | 1000 lei | |
| 1101-1200 | 81 lei + 19% | '' | '' | 1100 lei | |
| 1201-1300 | 100 lei + 20% | '' | '' | 1200 lei | |
| 1301-1400 | 120 lei + 21% | '' | '' | 1300 lei | |
| 1401-1700 | 141 lei + 22% | '' | '' | 1400 lei | |
| peste 1701 | 207 lei + 16% | '' | '' | 1700 lei | |
Fracțiunile în bani rezultate din calculul impozitului rămîn în favoarea salariaților".