Articolul 4
Art. 4 din HOTĂRÂRE nr. 14 din 16 decembrie 2021 privind aprobarea cotizațiilor, a termenelor de plată și a obligațiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali
(1) Termenul de scadență a cotizațiilor fixe aferente anului curent și a cotizațiilor variabile aferente activității din anul precedent și datorate în anul curent este 15 iunie anul curent.
(2) În cazul neplății cotizației fixe sau a cotizației variabile până la termenul de scadență prevăzut la alin. (1) , cotizația fixă și/sau variabilă datorată și neachitată se majorează de drept cu 10%.
(3) Distribuirea sumelor încasate de la membrii Camerei Consultanților Fiscali în evidența analitică a membrilor, în vederea stingerii obligațiilor, se face pentru fiecare beneficiar al plății, pe tipuri de cotizații, fixe sau variabile, cu respectarea următoarelor reguli:
a) dacă la data plății beneficiarul acesteia are înregistrate în evidența Camerei Consultanților Fiscali cotizații de plată restante și/sau curente, iar suma plătită este mai mică sau egală cu totalul obligațiilor, distribuirea sumei plătite se face în ordinea vechimii scadenței cotizațiilor, iar în cazul cotizațiilor cu aceeași dată scadentă distribuirea se face mai întâi pe cotizație fixă și apoi pe cotizație variabilă;
b) dacă suma plătită este mai mare decât suma totală a cotizațiilor restante și/sau curente, diferența rămasă se distribuie pe cotizație fixă;
c) dacă la data plății beneficiarul acesteia nu are înregistrate în evidența Camerei Consultanților Fiscali obligații datorate, restante sau curente, distribuirea sumei încasate se face pe cotizație fixă;
d) ori de câte ori în evidența analitică a membrilor, la un tip de cotizație, se constată existența unei sume distribuite în plus față de cotizația datorată și, concomitent, o cotizație nestinsă de alt tip se procedează din oficiu la stingerea acesteia din urmă, prin compensare în limita sumei distribuite în plus;
e) stingerea obligațiilor membrilor se face cu data plății, așa cum este aceasta evidențiată în documentul de plată;
f) pentru realizarea electronică a distribuirii și stingerii, Camera Consultanților Fiscali poate stabili utilizarea de către membri a unui identificator unic al acestora, în calitatea lor de beneficiari ai plății.
(la 07-06-2022, Alineatul (3) din Articolul 4 a fost modificat de )