Articolul 3
Art. 3 din HOTĂRÂRE nr. 14 din 16 decembrie 2021 privind aprobarea cotizațiilor, a termenelor de plată și a obligațiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali
(1) Membrii activi ai Camerei Consultanților Fiscali - persoane fizice și persoane juridice - au obligația să depună la Camera Consultanților Fiscali, până la data de 15 martie, declarația anuală privind activitatea desfășurată în anul precedent, conform anexelor nr. 1 și 2 .
(1^1) Prin excepție de la prevederile alin. (1) , membrii activi ai Camerei Consultanților Fiscali - persoane fizice și persoane juridice, în cazul trecerii la statutul de membru inactiv sau în cazul transmiterii solicitării de radiere din Registrul consultanților fiscali și al societăților de consultanță fiscală, au obligația să depună la Camera Consultanților Fiscali și declarația anuală privind activitatea desfășurată în anul curent, conform anexelor nr. 1 și 2 . Termenul de plată pentru cotizația variabilă datorată este de 30 de zile de la data comunicării deciziei de inactivare sau radiere din Registrul consultanților fiscali și al societăților de consultanță fiscală.
(la 02-09-2025, Articolul 3 a fost completat de )
(2) Consultanții fiscali - persoane fizice active - care nu au desfășurat activitate de consultanță fiscală în nume propriu, ci doar în numele sau în contul unei persoane juridice ori care nu au desfășurat deloc activitate de consultanță fiscală depun până la termenul prevăzut la alin. (1) declarația din anexa nr. 1 , în care completează la pct. B.2 , B.2.2 și B.3 valoarea „0“. Necompletarea acestor câmpuri se asimilează cu nedepunerea declarației.
(3) Societățile de consultanță fiscală care nu au desfășurat activitate de consultanță fiscală depun până la termenul prevăzut la alin. (1) declarația din anexa nr. 2 , în care completează valoarea „0“ la pct. B.2 , B.2.2 și B.3 . Necompletarea acestor câmpuri se asimilează cu nedepunerea declarației.
(4) În cazul declarării incorecte a veniturilor, se depune o declarație rectificativă, conform anexei nr. 3 . În situația în care din declarația rectificativă rezultă o bază de calcul mai mică față de cea declarată inițial, diferența de cotizație variabilă se va restitui sau va fi compensată cu obligațiile ulterioare. În situația în care din declarația rectificativă rezultă o bază de calcul mai mare față de cea declarată inițial, diferența de cotizație variabilă se calculează prin scăderea cotizației variabile declarate inițial din cotizația variabilă declarată la rectificare conform anexei nr. 3 .