Articolul 1
Art. 1 din HOTĂRÂRE nr. 14 din 16 decembrie 2021 privind aprobarea cotizațiilor, a termenelor de plată și a obligațiilor declarative pentru membrii Camerei Consultanților Fiscali
(1) Membrii Camerei Consultanților Fiscali au obligația de plată a cotizațiilor fixe anuale.
(2) Nivelul cotizațiilor fixe anuale se stabilește astfel:
A. În cazul persoanelor fizice și persoanelor juridice - membri ai Camerei Consultanților Fiscali:
– 410 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali activi;
– 170 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali inactivi;
– 250 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali asistenți;
– 350 lei - pentru persoanele juridice.
B. În cazul persoanelor fizice și persoanelor juridice pentru anul în care devin membri ai Camerei Consultanților Fiscali:
– 1.410 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali activi;
– 1.170 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali inactivi;
– 750 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali asistenți;
– 2.350 lei - pentru persoanele juridice.
C. În cazul consultanților fiscali asistenți pentru anul în care devin consultanți fiscali:
– 910 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali activi;
– 670 lei - pentru persoanele fizice, consultanți fiscali inactivi.
(3) Abrogat.
(la 31-12-2025, Alineatul (3), Articolul 1 a fost abrogat de )
(4) În cazul renunțării la calitatea de membru al Camerei Consultanților Fiscali, cotizația fixă se calculează inclusiv pentru luna în care sunt îndeplinite condițiile de renunțare.
(la 31-12-2025, Alineatul (4), Articolul 1 a fost modificat de )
(5) În cazul retragerii calității de membru al Camerei Consultanților Fiscali, cotizația fixă se calculează inclusiv pentru luna în care s-a emis decizia de retragere a calității de membru.
(la 31-12-2025, Alineatul (5), Articolul 1 a fost modificat de )
(5^1) Termenul de plată pentru cotizația fixă datorată conform prevederilor alin. (5) este de 30 de zile de la data comunicării deciziei de radiere din Registrul consultanților fiscali și al societăților de consultanță fiscală.
(la 31-12-2025, Alineatul (5^1), Articolul 1 a fost modificat de )
(6) În cazul retragerii calității de membru, ca urmare a decesului persoanei fizice sau a dizolvării persoanei juridice și a radierii acesteia din registrul comerțului, toate obligațiile acestor persoane fizice sau juridice, existente în evidențele Camerei Consultanților Fiscali, se anulează prin decizie a directorului executiv, indiferent de data operării radierii în Registrul consultanților fiscali și al societăților de consultanță fiscală, pe baza informațiilor cunoscute.
(la 31-12-2025, Alineatul (6), Articolul 1 a fost modificat de )
(7) În cazul aplicării prevederilor alin. (4) și (5) , radierea din Registrul consultanților fiscali și al societăților de consultanță fiscală se face cu 1 a lunii următoare emiterii deciziei.
(la 07-06-2022, Articolul 1 a fost completat de )