Articolul 5
Art. 5 din NORMĂ nr. 19 din 29 iulie 2021 privind obligațiile de raportare și transparență în sistemul pensiilor private
- Capitolul II Obligațiile entităților raportoare
- Secţiunea 1 Dispoziții generale privind rapoartele periodice
(1) Fișierele transmise se denumesc cu respectarea următoarelor convenții:
denumire fișiere pentru activitatea proprie:
YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_EEE. RRR.p7s;
denumire fișiere pentru activitatea fondurilor de pensii private:
YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_FFF_EEE. RRR.p7s;
denumire notă explicativă pentru activitatea proprie, când codul de comandă este diferit de 1:
YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_EEE.rtf.p7s;
denumire notă explicativă pentru activitatea fondului de pensii private, când codul de comandă este diferit de 1:
YYYYMMDD_COD_SCURT_COD_COMANDA_FFF_EEE.rtf.p7s,
unde:
– YYYYMMDD reprezintă data pentru care se face raportarea;
– COD_SCURT reprezintă codul definit în pentru fiecare anexă în parte;
– COD_COMANDA este 1 pentru o raportare inițială sau 5 pentru o raportare rectificativă sau raportare transmisă ulterior termenului legal;
– FFF reprezintă codul fondului de pensii private înregistrat în Registrul A.S.F.;
– EEE reprezintă codul entității raportoare înregistrat în Registrul A.S.F.;
– RRR reprezintă formatul de raportare definit în pentru fiecare anexă în parte.
(2) Fișierele se încarcă în SIR în folderul denumit identic cu COD_SCURT și prevăzut în pentru fiecare anexă în parte.
(3) Orice modificare a unei raportări inițiale se consideră raportare rectificativă.
(4) O raportare rectificativă conține, în mod obligatoriu, două fișiere, astfel:
a) un fișier cu raportul periodic corectat/rectificat, după caz;
b) un fișier care conține o notă explicativă detaliată cu privire la valorile corectate și motivele care au generat raportarea eronată.
(5) O raportare transmisă ulterior termenului legal conține, în mod obligatoriu, două fișiere, astfel:
a) un fișier cu raportul periodic;
b) un fișier care conține o notă explicativă detaliată cu privire la motivele care au generat raportarea după termenul legal.
(6) SIR respinge un raport periodic cu codul de comandă 5 pentru lipsa fișierelor menționate la alin. (4) și (5) .
(7) SIR respinge un raport periodic cu codul de comandă 1 transmis ulterior termenului legal.
(8) Pentru transmiterea electronică, entitățile raportoare au obligația de a se înregistra ca utilizatori în aplicația SIR.