Articolul 29
Termene de transmitere raportări
Art. 29 din NORMĂ nr. 22 din 11 august 2021 privind distribuția de asigurări
- Capitolul III Activitățile intermediarilor principali și secundari
- Secţiunea a 4-a Cerințe organizatorice și raportări
(1) Companiile de brokeraj transmit raportările prevăzute la art. 26 , astfel:
a) cele anuale:
(i) până la termenul stabilit prin normele metodologice aplicabile companiilor de brokeraj, pentru încheierea exercițiului financiar, pentru situațiile financiare prevăzute la art. 26 alin. (8) lit. a) pct. (i) ;
(ii) conform reglementărilor privind auditarea sistemelor informatice, pentru raportarea prevăzută la art. 26 alin. (8) lit. a) pct. (ii) ;
b) cele semestriale, până la termenul stabilit prin sistemul de raportare contabilă semestrială, pentru raportările prevăzute la art. 26 alin. (8) lit. b) ;
c) cele trimestriale:
(i) până în ultima zi a lunii următoare încheierii trimestrului, pentru raportările prevăzute la art. 26 alin. (8) lit. c) pct. (i)-(v) ;
(ii) conform prevederilor reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F., pentru raportarea prevăzută la art. 26 alin. (8) lit. c) pct. (vi) .
(2) Rectificările raportărilor se vor întocmi și transmite la A.S.F. ori de câte ori se constată erori/diferențe față de raportarea inițială, cu excepția rectificărilor raportărilor aferente trimestrului IV, prevăzute la art. 26 alin. (8) lit. c) pct. (i)-(v) , care se transmit odată cu situațiile financiare anuale.
(3) Instituțiile de credit și firmele de investiții transmit raportările prevăzute la art. 27 astfel:
a) cele anuale, în termenul prevăzut la alin. (1) lit. a) ;
b) cele trimestriale:
(i) până în ultima zi a lunii următoare încheierii trimestrului, pentru raportările prevăzute la art. 27 alin. (3) lit. b) pct. (i)-(iv) ;
(ii) conform prevederilor reglementărilor în vigoare privind veniturile A.S.F., pentru raportarea prevăzută la art. 27 alin. (3) lit. b) pct. (v) .
(4) Rectificările raportărilor se vor întocmi și transmite la A.S.F. ori de câte ori se constată erori/diferențe față de raportarea inițială, cu excepția rectificărilor raportărilor aferente trimestrului IV, prevăzute la art. 27 alin. (3) lit. b) pct. (i)-(iv) , care se transmit la termenul prevăzut la alin. (1) lit. a) .
(5) Societățile transmit raportările trimestriale, prevăzute la art. 28 , până în ultima zi calendaristică a lunii următoare încheierii trimestrului.
(6) Rectificările raportărilor se vor întocmi și transmite la A.S.F. ori de câte ori se constată erori/diferențe față de raportarea inițială, cu excepția rectificărilor raportărilor aferente trimestrului IV, prevăzute la art. 28 , care se transmit până la termenul prevăzut pentru trimestrul I al anului următor.