Începe proba gratuită

LEGE Nr. 32 din 29 martie 1991 *** Republicată privind impozitul pe salarii

Articolul 8

Articolul 8

Art. 8 din LEGE Nr. 32 din 29 martie 1991 *** Republicată privind impozitul pe salarii

Impozitul pe salarii se calculează lunar, pe fiecare loc de muncă, asupra totalității venitului realizat în luna expirată de către fiecare salariat, pe baza următoarelor cote:

Venitul lunar impozabil**) Impozitul lunar**)
- lei - - lei -
până la 10.400 5%
10.401 - 11.500 520 + 8% pentru ceea ce depășește suma de 10.400 lei
11.501 - 15.400 608 + 14% pentru ceea ce depășește suma de 11.500 lei
15.401 - 26.300 1.154 + 17% pentru ceea ce depășește suma de 15.400 lei
26.301 - 42.800 3.007 + 18% pentru ceea ce depășește suma de 26.300 lei
42.801 - 63.900 5.977 + 19% pentru ceea ce depășește suma de 42.800 lei
63.901 - 108.000 9.986 + 20% pentru ceea ce depășește suma de 63.900 lei
108.001 - 150.700 18.806 + 21% pentru ceea ce depășește suma de 108.000 lei
150.701 - 214.200 27.773 + 22% pentru ceea ce depășește suma de 150.700 lei
214.201 - 321.200 41.743 + 25% pentru ceea ce depășește suma de 214.200 lei
321.201 - 429.300 68.493 + 28% pentru ceea ce depășește suma de 321.200 lei
429.301 - 535.900 98.761 + 32% pentru ceea ce depășește suma de 429.300 lei
535.901 - 613.600 132.873 + 36% pentru ceea ce depășește suma de 535.900 lei
peste 613.600 160.845 + 40% pentru ceea ce depășește suma de 613.600 lei

Notă

**) Tranșele de venit impozabile și cotele de impozit ce se aplică începând cu plata drepturilor salariale pentru luna iulie 1996 sunt reproduse astfel cum au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 542 din 5 iulie 1996 , publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 8 iulie 1996.

Partea din totalul venitului lunar impozabil care depășește nivelul de 1.148.400 lei***) se impune cu cota de 60%.

În cazul când, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al unui salariat, realizat în unitatea unde acesta are funcția de baza, s-ar reduce sub nivelul venitului prevăzut la art. 7 lit. c), impozitul se diminuează astfel încât să asigure realizarea acelui venit.

În cazul salariilor și al altor drepturi salariale, precum și al unor drepturi bănești (asa cum sunt menționate la art. 2 și 4 din prezenta lege), în valută, impozitul datorat se calculează prin transformarea în lei, la cursul de schimb valutar în vigoare în ultima zi a lunii pentru care se face plata, după care impozitul în lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se retine și se vărsa la bugetul de stat în valută, la același curs.

O dată cu indexarea, precum și în cazul acordării de compensări la salarii, Guvernul va modifica în mod corespunzător tranșele de venit lunar impozabil prevăzute la alin. 1, nivelul sumei stabilite la alin. 2 și 3 din prezentul articol, precum și al sumei menționate la art. 7 lit. c) din prezenta lege, pentru a nu anula efectul indexării sau al compensării acordate.

Notă

***) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 542/1996 .