Articolul 8
Art. 8 din LEGE Nr. 32 din 29 martie 1991 *** Republicată privind impozitul pe salarii
Impozitul pe salarii se calculează lunar, pe fiecare loc de muncă, asupra totalității venitului realizat în luna expirată de către fiecare salariat, pe baza următoarelor cote:
| Venitul lunar impozabil**) | Impozitul lunar**) | |||
| - lei - | - lei - | |||
| până la 10.400 | 5% | |||
| 10.401 - 11.500 | 520 + 8% | pentru ceea ce depășește suma de | 10.400 lei | |
| 11.501 - 15.400 | 608 + 14% | pentru ceea ce depășește suma de | 11.500 lei | |
| 15.401 - 26.300 | 1.154 + 17% | pentru ceea ce depășește suma de | 15.400 lei | |
| 26.301 - 42.800 | 3.007 + 18% | pentru ceea ce depășește suma de | 26.300 lei | |
| 42.801 - 63.900 | 5.977 + 19% | pentru ceea ce depășește suma de | 42.800 lei | |
| 63.901 - 108.000 | 9.986 + 20% | pentru ceea ce depășește suma de | 63.900 lei | |
| 108.001 - 150.700 | 18.806 + 21% | pentru ceea ce depășește suma de | 108.000 lei | |
| 150.701 - 214.200 | 27.773 + 22% | pentru ceea ce depășește suma de | 150.700 lei | |
| 214.201 - 321.200 | 41.743 + 25% | pentru ceea ce depășește suma de | 214.200 lei | |
| 321.201 - 429.300 | 68.493 + 28% | pentru ceea ce depășește suma de | 321.200 lei | |
| 429.301 - 535.900 | 98.761 + 32% | pentru ceea ce depășește suma de | 429.300 lei | |
| 535.901 - 613.600 | 132.873 + 36% | pentru ceea ce depășește suma de | 535.900 lei | |
| peste 613.600 | 160.845 + 40% | pentru ceea ce depășește suma de | 613.600 lei | |
Notă
**) Tranșele de venit impozabile și cotele de impozit ce se aplică începând cu plata drepturilor salariale pentru luna iulie 1996 sunt reproduse astfel cum au fost aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 542 din 5 iulie 1996 , publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 143 din 8 iulie 1996.
Partea din totalul venitului lunar impozabil care depășește nivelul de 1.148.400 lei***) se impune cu cota de 60%.
În cazul când, prin aplicarea acestor cote de impozit, venitul lunar net al unui salariat, realizat în unitatea unde acesta are funcția de baza, s-ar reduce sub nivelul venitului prevăzut la art. 7 lit. c), impozitul se diminuează astfel încât să asigure realizarea acelui venit.
În cazul salariilor și al altor drepturi salariale, precum și al unor drepturi bănești (asa cum sunt menționate la art. 2 și 4 din prezenta lege), în valută, impozitul datorat se calculează prin transformarea în lei, la cursul de schimb valutar în vigoare în ultima zi a lunii pentru care se face plata, după care impozitul în lei, stabilit pe baza cotelor de la alin. 1, se transforma, se retine și se vărsa la bugetul de stat în valută, la același curs.
O dată cu indexarea, precum și în cazul acordării de compensări la salarii, Guvernul va modifica în mod corespunzător tranșele de venit lunar impozabil prevăzute la alin. 1, nivelul sumei stabilite la alin. 2 și 3 din prezentul articol, precum și al sumei menționate la art. 7 lit. c) din prezenta lege, pentru a nu anula efectul indexării sau al compensării acordate.
Notă
***) A se vedea Hotărârea Guvernului nr. 542/1996 .