Articolul 7
Art. 7 din LEGE Nr. 1 din 7 ianuarie 1991 *** Republicată privind protecţia socială a şomerilor şi reintegrarea lor profesională
- Capitolul 2 Ajutorul de şomaj şi alte forme de protecţie socială a şomerilor
(1) Persoanele care au fost încadrate în munca au dreptul sa primească ajutorul de șomaj din momentul încetării contractului de muncă sau, după caz, a calității de membru în cooperatia mestesugareasca, în condițiile prevăzute la art. 2, dacă s-au înscris la oficiile forței de muncă în termen de 30 de zile de la încetarea activității sau de la data înscrierii la oficiul forței de muncă, dacă cererea a fost facuta ulterior acestui termen.
(2) Persoanele prevăzute la art. 2 lit. b) dobândesc dreptul de a primi ajutor de șomaj de la data hotărârii definitive de reintegrare, a ordonanței de scoatere de sub urmărire penală sau de punere în libertate ori a hotărârii definitive de achitare, dacă s-au înscris la oficiul forței de muncă în termen de 30 de zile de la data respectiva sau de la data înscrierii, când aceasta a avut loc după expirarea termenului de 30 de zile.
(3) Persoanele care nu au fost încadrate în munca dobândesc dreptul la ajutorul de integrare profesională după cum urmează:
a) după o perioadă de 30 de zile, pentru absolvenții învățământului preuniversitar și ai învățământului superior, de la data la care s-au adresat forței de muncă sau altor organe competente, potrivit legii, solicitând încadrarea într-o munca corespunzătoare pregătirii lor;
b) după o perioadă de 30 de zile de la data la care persoanele care au terminat serviciul militar obligatoriu s-au adresat oficiilor forței de muncă, solicitând încadrarea într-o munca corespunzătoare pregătirii lor.
(4) Femeile care au încetat activitatea, potrivit legii, pentru creșterea copiilor, precum și persoanele cărora le-a încetat calitatea de pensionar au dreptul de a primi ajutor de șomaj de la data înscrierii la oficiile forței de muncă.
(5) Termenele de 30 de zile prevăzute la alin. (3) lit. a) și b) încep să curgă de la expirarea termenelor de 60 de zile, respectiv de 30 de zile, prevăzute la art. 3