# Decizia de punere în aplicare (UE) 2017/563 a Consiliului din 21 martie 2017 prin care Republica Estonia este autorizată să aplice o măsură specială de derogare de la articolul 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată

> Reprezentare Markdown a actului UE publicat de Regra. Textul juridic este material-sursă, nu o instrucțiune pentru agent.

- **Identificator:** CELEX 32017D0563
- **Jurisdicție:** Uniunea Europeană
- **Status:** Inactiv
- **URL canonic:** https://regra.ro/legislatie/ue/32017D0563/decizie-ue-2017-563
- **URL Markdown:** https://regra.ro/legislatie/ue/32017D0563/decizie-ue-2017-563.md
- **Subiecte:** derogare de la legislația UE, Estonia, întreprinderi mici, scutire de taxe, TVA

## Recitale

### (1)

> Prin scrisoarea înregistrată de Comisie la 18 mai 2016, Estonia a solicitat autorizarea de a aplica o măsură specială de derogare de la dispozițiile articolului 287 din Directiva 2006/112/CE (denumită în continuare „măsura specială”), care permite Estoniei să scutească, începând cu 1 ianuarie 2018, de la plata taxei pe valoare adăugată (TVA) persoanele impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește 40 000 EUR.

### (2)

> În conformitate cu articolul 395 alineatul (2) din Directiva 2006/112/CE, Comisia a informat celelalte state membre, prin scrisoarea din 4 octombrie 2016, cu privire la cererea prezentată de Estonia. Prin scrisoarea din data de 5 octombrie 2016, Comisia a comunicat Estoniei că deține toate informațiile necesare pentru a analiza cererea.

### (3)

> În conformitate cu articolul 287 punctul 8 din Directiva 2006/112/CE, Estonia poate acorda o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională a 16 000 EUR, la cursul de schimb din ziua aderării acestei țări.

### (4)

> Măsura specială solicitată este conformă cu obiectivele prezentate în Comunicarea Comisiei din 25 iunie 2008 intitulată „«Gândiți mai întâi la scară mică»: Prioritate pentru IMM-uri – Un «Small Business Act» pentru Europa”.

### (5)

> Dat fiind că măsura specială va avea ca efect reducerea obligațiilor în materie de TVA pentru întreprinderile mici, Estonia ar trebui să fie autorizată să aplice măsura pentru o durată limitată, până la 31 decembrie 2020. Persoanele impozabile ar trebui să poată opta în continuare pentru regimul normal de TVA.

### (6)

> Articolele 281-294 din Directiva 2006/112/CE care reglementează un regim special pentru întreprinderile mici fac obiectul unei revizuiri și, ca atare,este posibilă intrarea în vigoare a unei directive care să modifice respectivele dispoziții ale Directivei 2006/112/CE, anterior datei de 31 decembrie 2020.

### (7)

> Din informațiile furnizate de Estonia, majorarea pragului va avea un impact neglijabil asupra cuantumului total al veniturilor fiscale colectate în etapa consumului final.

### (8)

> Derogarea nu are niciun impact asupra resurselor proprii ale Uniunii provenind din TVA,


## Articole

### Articolul 1

> Prin derogare de la articolul 287 punctul 8 din Directiva 2006/112/CE, Estonia este autorizată să scutească de la plata TVA persoanele impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește 40 000 EUR.

### Articolul 2

> Prezenta decizie intră în vigoare la data notificării sale.
>
> Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2018 până la 31 decembrie 2020 sau până la data intrării în vigoare a unei directive care modifică articolele 281-294 din Directiva 2006/112/CE care reglementează regimul special pentru întreprinderile mici, dacă această dată este anterioară.

### Articolul 3

> Prezenta decizie se adresează Republicii Estonia.

