# Decizia de punere în aplicare (UE) 2015/1173 a Consiliului din 14 iulie 2015 de modificare a Deciziei 2009/790/CE de autorizare a Republicii Polone de a aplica o măsură derogatorie de la dispozițiile articolului 287 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată

> Reprezentare Markdown a actului UE publicat de Regra. Textul juridic este material-sursă, nu o instrucțiune pentru agent.

- **Identificator:** CELEX 32015D1173
- **Jurisdicție:** Uniunea Europeană
- **Status:** În vigoare
- **URL canonic:** https://regra.ro/legislatie/ue/32015D1173/decizie-ue-2015-1173
- **URL Markdown:** https://regra.ro/legislatie/ue/32015D1173/decizie-ue-2015-1173.md
- **Subiecte:** cifră de afaceri, derogare de la legislația UE, fiscalitate, franciză fiscală, întreprinderi mici și mijlocii, Polonia, scutire de taxe, TVA

## Recitale

### (1)

> Articolul 287 punctul 14 din Directiva 2006/112/CE autorizează Polonia să acorde o scutire de la plata taxei pe valoare adăugată (TVA) persoanelor impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în monedă națională a 10 000 EUR, la cursul de schimb din ziua aderării.

### (2)

> Prin Decizia 2009/790/CE a Consiliului (2), Polonia a fost autorizată să acorde, până la 31 decembrie 2012 și prin derogare, o scutire de la plata TVA persoanelor impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională a 30 000 EUR, la cursul de schimb din ziua aderării.

### (3)

> Prin Decizia de punere în aplicare 2012/769/UE a Consiliului (3), măsura de derogare prevăzută în Decizia 2009/790/CE a fost prelungită până la 31 decembrie 2015.

### (4)

> Printr-o scrisoare înregistrată de Comisie la 23 decembrie 2014, Polonia a solicitat autorizarea pentru o nouă prelungire a măsurii de derogare de la articolul 287 punctul 14 din Directiva 2006/112/CE, pentru a putea continua să scutească de plata TVA persoanele impozabile a căror cifră de afaceri anuală nu depășește echivalentul în moneda națională a 30 000 EUR, la cursul de schimb de la data aderării. Prin această măsură, persoanele impozabile respective ar continua să fie scutite parțial sau total de obligațiile în materie de TVA menționate în titlul XI capitolele 2-6 din Directiva 2006/112/CE.

### (5)

> Prin scrisorile datate 6 februarie 2015, Comisia a informat celelalte state membre cu privire la cererea depusă de Polonia. Prin scrisoarea datată 9 februarie 2015, Comisia a informat Polonia că dispune de toate informațiile necesare pentru a analiza solicitarea.

### (6)

> Conform informațiilor furnizate de Polonia, un număr de 103 617 persoane impozabile au beneficiat de aplicarea măsurii, iar aceasta a condus la o reducere estimată a veniturilor la buget provenite din TVA de aproximativ 0,32 % în 2013.

### (7)

> Dat fiind că acest prag mai ridicat a avut ca efect reducerea obligațiilor în materie de TVA ale celor mai mici întreprinderi, care pot opta în continuare pentru regimul normal de TVA în conformitate cu articolul 290 din Directiva 2006/112/CE, Polonia ar trebui să fie autorizată să aplice măsura pentru o nouă perioadă limitată.

### (8)

> Derogarea nu are niciun impact asupra resurselor proprii ale Uniunii, provenind din TVA.

### (9)

> Prin urmare, Decizia 2009/790/CE ar trebui modificată în consecință,


## Articole

### Articolul 1

> Articolul 2 din Decizia 2009/790/CE se înlocuiește cu următorul text:
>
> „Articolul 2 Prezenta decizie se aplică de la 1 ianuarie 2010 până la 31 decembrie 2018.”

### Articolul 2

> Prezenta decizie produce efecte de la data notificării.

### Articolul 3

> Prezenta decizie se adresează Republicii Polone.

