# Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 303/2014 al Comisiei din 25 martie 2014 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 673/2005 al Consiliului de instituire de drepturi vamale suplimentare la importurile anumitor produse originare din Statele Unite ale Americii

> Reprezentare Markdown a actului UE publicat de Regra. Textul juridic este material-sursă, nu o instrucțiune pentru agent.

- **Identificator:** CELEX 32014R0303
- **Jurisdicție:** Uniunea Europeană
- **Status:** Inactiv
- **URL canonic:** https://regra.ro/legislatie/ue/32014R0303/regulament-ue-2014-303
- **URL Markdown:** https://regra.ro/legislatie/ue/32014R0303/regulament-ue-2014-303.md
- **Subiecte:** import (UE), produs original, reducerea tarifelor, scutire de taxe vamale, Statele Unite, taxă antidumping, taxă compensatorie, taxe corespunzătoare Tarifului Vamal Comun

## Recitale

### (1)

> Ca urmare a faptului că Statele Unite nu au adaptat legea privind dumpingul continuu și stoparea subvențiilor („Continued Dumping and Subsidy Offset Act” – CDSOA) în conformitate cu obligațiile asumate în cadrul acordurilor Organizației Mondiale a Comerțului (OMC), Regulamentul (CE) nr. 673/2005 a instituit o taxă vamală suplimentară ad valorem de 15 % la importul anumitor produse originare din Statele Unite ale Americii, aplicabilă începând cu 1 mai 2005. În conformitate cu autorizația acordată de OMC de suspendare a aplicării concesiilor acordate Statelor Unite, Comisia trebuie să adapteze anual nivelul suspendării în funcție de nivelul anulării sau prejudicierii cauzate Uniunii Europene de CDSOA la acea dată.

### (2)

> Plățile efectuate în temeiul CDSOA în anul cel mai recent pentru care există date disponibile se referă la distribuirea taxelor antidumping și a celor compensatorii încasate în exercițiul financiar 2013 (1 octombrie 2012-30 septembrie 2013). Pe baza datelor publicate de Biroul Vămilor și Protecției Frontierelor al Statelor Unite, nivelul anulării sau prejudicierii cauzate Uniunii a fost evaluat la 872685 USD.

### (3)

> Nivelul anulării sau prejudicierii și, în consecință, al suspendării, a scăzut. Cu toate acestea, nivelul suspendării nu poate fi adaptat la nivelul anulării sau al prejudicierii prin adăugarea sau eliminarea unor produse din lista cuprinsă în anexa I la Regulamentul (CE) nr. 673/2005. În consecință, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) litera (e) din regulamentul menționat, Comisia ar trebui să păstreze neschimbată lista de produse din anexa I și să modifice rata taxei suplimentare, în vederea ajustării nivelului suspendării la nivelul anulării sau al prejudiciului. Prin urmare, cele trei produse enumerate în anexa I ar trebui menținute pe listă, iar rata taxei de import suplimentare ar trebui modificată și stabilită la 0,35 %.

### (4)

> Efectul unei taxe de import suplimentare ad valorem de 0,35 % asupra importurilor din Statele Unite de produse enumerate în anexa I reprezintă, pe parcursul unui an, o valoare comercială care nu depășește 872 685 USD.

### (5)

> Pentru a se asigura că nu există întârzieri în aplicarea ratei modificate a taxei de import suplimentare, prezentul regulament ar trebui să intre în vigoare la data publicării.

### (6)

> Prin urmare, Regulamentul (CE) nr. 673/2005 ar trebui modificat în consecință.

### (7)

> Măsurile prevăzute de prezentul regulament sunt conforme cu avizul Comitetului pentru măsuri de retorsiune comercială,


## Articole

### Articolul 1

> Regulamentul (CE) nr. 673/2005 se modifică după cum urmează:
>
> 1. Articolul 2 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 2 Produselor originare din Statele Unite ale Americii enumerate în anexa I la prezentul regulament li se aplică o taxă ad valorem suplimentară de 0,35 %, care se adaugă taxelor vamale aplicabile în temeiul Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului (*1). (*1) JO L 302, 19.10.1992, p. 1.” "
>
> 2. Anexa I se înlocuiește cu textul prevăzut în anexa la prezentul regulament.

### Articolul 2

> Prezentul regulament intră în vigoare la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
>
> Se aplică de la 1 mai 2014.

