# 2010/748/UE: Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 29 noiembrie 2010 de modificare a Deciziei 2007/441/CE de autorizare a Republicii Italiene de a aplica măsuri de derogare de la articolul 26 alineatul (1) litera (a) și de la articolul 168 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată

> Reprezentare Markdown a actului UE publicat de Regra. Textul juridic este material-sursă, nu o instrucțiune pentru agent.

- **Identificator:** CELEX 32010D0748
- **Jurisdicție:** Uniunea Europeană
- **Status:** În vigoare
- **URL canonic:** https://regra.ro/legislatie/ue/32010D0748/decizie-ue-2010-748
- **URL Markdown:** https://regra.ro/legislatie/ue/32010D0748/decizie-ue-2010-748.md
- **Subiecte:** armonizare fiscală, bază de impozitare, comerț distributiv, degrevare fiscală, Italia, ofertă de servicii, scutire de taxe, TVA

## Recitale

### (1)

> Printr-o scrisoare înregistrată la Secretariatul General al Comisiei la 18 februarie 2010, Italia a solicitat autorizarea de prelungire a unei măsuri de derogare de la articolul 26 alineatul (1) litera (a) și de la articolul 168 din Directiva 2006/112/CE pentru a continua să restrângă dreptul de deducere în ceea ce privește vehiculele rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopuri profesionale.

### (2)

> Prin scrisoarea din 13 iulie 2010, Comisia a informat celelalte state membre cu privire la solicitarea Italiei. Prin scrisoarea din 15 iulie 2010, Comisia a comunicat Italiei faptul că deține toate informațiile necesare pentru a analiza cererea.

### (3)

> Decizia 2007/441/CE a Consiliului din 18 iunie 2007 de autorizare a Republicii Italiene de a aplica măsuri de derogare de la articolul 26 alineatul (1) litera (a) și de la articolul 168 din Directiva 2006/112/CE privind sistemul comun al taxei pe valoarea adăugată (2) a autorizat Italia să limiteze la 40 % dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată (TVA) percepută pentru cheltuielile referitoare la vehiculele rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopuri profesionale. Decizia 2007/441/CE a prevăzut, de asemenea, ca utilizarea în scopuri private a vehiculelor care au beneficiat de o restrângere a dreptului de deducere în temeiul deciziei respective nu este considerată drept o prestare de servicii efectuată cu plată. Decizia 2007/441/CE conține, de asemenea, definiții ale vehiculelor și cheltuielilor incluse în domeniul de aplicare a respectivei decizii, precum și o listă a vehiculelor care au fost excluse în mod explicit din domeniul de aplicare a acesteia.

### (4)

> În conformitate cu articolul 6 din Decizia 2007/441/CE, Italia a prezentat Comisiei un raport cu privire la primii doi ani de aplicare a respectivei decizii incluzând o reexaminare a limitării procentului. Informațiile furnizate de Italia arată că limitarea la 40 % a dreptului de deducere ar continua să corespundă situației reale în ceea ce privește utilizarea în scopuri profesionale și cea în scopuri private a vehiculelor respective. Prin urmare, Italia ar trebui să fie autorizată să aplice în continuare măsura respectivă pentru o perioadă limitată, și anume până la 31 decembrie 2013.

### (5)

> În cazul în care Italia va solicita o prelungire suplimentară după 2013, acesta va trebui să transmită Comisiei, până la 1 aprilie 2013, un nou raport însoțit de solicitarea de prelungire.

### (6)

> La 29 octombrie 2004, Comisia a adoptat o propunere de Directivă a Consiliului de modificare a Directivei 77/388/CEE în vederea simplificării obligațiilor privind taxa pe valoarea adăugată. Măsurile de derogare prevăzute de prezenta decizie expiră la data la care intră în vigoare o astfel de directivă de modificare, în cazul în care data respectivă este anterioară datei expirării măsurilor de derogare prevăzute de prezenta decizie.

### (7)

> Derogarea nu are niciun impact asupra resurselor proprii ale Uniunii provenind din taxa pe valoarea adăugată.

### (8)

> Prin urmare, Decizia 2007/441/CE ar trebui să fie modificată în consecință,


## Articole

### Articolul 1

> Decizia 2007/441/CE se modifică după cum urmează:
>
> 1. Articolul 6 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 6 Orice cerere de prelungire a măsurilor prevăzute în prezenta decizie se transmite Comisiei până la 1 aprilie 2013. Orice cerere de prelungire a măsurilor respective trebuie însoțită de un raport incluzând o reexaminare a limitării procentului care se aplică dreptului de deducere a taxei pe valoarea adăugată percepută pentru cheltuielile referitoare la vehiculele rutiere motorizate care nu sunt utilizate exclusiv în scopuri profesionale.”
>
> 2. Articolul 7 se înlocuiește cu următorul text: „Articolul 7 Prezenta decizie expiră la data intrării în vigoare a dispozițiilor Uniunii care stabilesc cheltuielile referitoare la vehiculele rutiere motorizate care nu sunt eligibile pentru o deducere integrală a TVA, și cel târziu la 31 decembrie 2013.”

### Articolul 2

> Prezenta decizie produce efecte de la data notificării.
>
> Se aplică de la 1 ianuarie 2011.

### Articolul 3

> Prezenta decizie se adresează Republicii Italiene.

