# A treia directivă a Consiliului din 9 decembrie 1969 privind armonizarea legislației statelor membre privind impozitul pe cifra de afaceri - introducerea taxei pe valoarea adăugată în statele membre

> Reprezentare Markdown a actului UE publicat de Regra. Textul juridic este material-sursă, nu o instrucțiune pentru agent.

- **Identificator:** CELEX 31969L0463
- **Jurisdicție:** Uniunea Europeană
- **Status:** Inactiv
- **URL canonic:** https://regra.ro/legislatie/ue/31969L0463/directiva-ue-1969-463
- **URL Markdown:** https://regra.ro/legislatie/ue/31969L0463/directiva-ue-1969-463.md
- **Subiecte:** bază de impozitare, comerț distributiv, livrare, ofertă de servicii, scutire de taxe, TVA

## Articole

### Articolul 1

> Data de 1 ianuarie 1970 se înlocuiește cu data de 1 ianuarie 1972 prevăzută la articolul 1 din prima directivă din 11 aprilie 1967.

### Articolul 2

> În sensul prezentei directive, „cote medii” înseamnă ratele taxelor compensatorii la import și ale risturnelor la export introduse în vederea egalizării, în cazul produselor naționale, a sarcinii fiscale care rezultă din impozitele cumulative în cascadă pe cifra de afaceri în diversele etape de producție, cu excepția taxei la vânzarea de către producătorul final.

### Articolul 3

> Cotele medii în vigoare la 1 octombrie 1969 nu pot fi majorate.
>
> Totuși, cotele medii în vigoare la data menționată anterior se adaptează în funcție de orice modificări ulterioare ale cotelor impozitului pe cifra de afaceri.

### Articolul 4

> Prezenta directivă se adresează statelor membre.

